حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

دهه کرامت بیانگر نقش زنان در یاری امام

دهه کرامت بیانگر نقش زنان در یاری امام

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دهه کرامت از نگاه سیاسی این پیغام را برای ما دارد که زنان جامعه در احیاء کلمه توحید، حاکمیت و یاری امام جامعه نقش بسیار مهم و پررنگی دارند.

حجت‌الاسلام سید نواب موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به اینکه در دهه کرامت یک نگاه سیاسی نهفته است، اظهار داشت: همیشه در اسلام وقتی یک علم بزرگ برافراشته می‌شود و مظلومیتی برای یک امام معصوم در تاریخ رقم می‌خورد یک زن الهی و آسمانی دوشادوش امام علم را بر می‌دارد و با جلوه‌های جهاد تبیین به امام خود یاری می‌دهد.

وی افزود: بعد از شهادت پیامبر(ص) فاطمیه یکی از بارزترین مصادیق حضور زن، آن هم زن عفیفِ مؤمنِ الهی برای یاری امام در عرصه اجتماع است و حضرت صدیقه طاهره(س) جلوه‌های مختلف جهاد و دفاع از امام را به نمایش می‌گذارد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: واقعه کربلا صحنه دوم از حوادثی است که در آن امام معصوم یک مرحله از جهاد را برای بیداری اسلام به نمایش می‌گذارد در اینجا زنی مانند حضرت زینب(س) علم را به دوش می‌گیرد، راه امام را ادامه می‌دهد، کربلا را زنده می‌کند و با جهاد تبیین و روشنگری به اسلام حیات دوباره می‌بخشد.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: دهه کرامت از نگاه سیاسی این پیغام را برای ما دارد که زنان جامعه در احیاء کلمه توحید، حاکمیت و یاری امام جامعه نقش بسیار مهم و پررنگی دارند، حرکت حضرت معصومه(س) را نباید فقط زیارت یک خواهر از برادر بدانیم بلکه باید حرکت ایشان را در بستر جهاد تبیین حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) نگاه کنیم.

وی یادآور شد: در دهه کرامت یک نگاه سیاسی وجود دارد یعنی زن و مرد باید دوشادوش هم برای اعتلای کلمه توحید و حاکمیت اسلام تلاش کنند، حضرت معصومه(س) وقتی می‌بیند امام و حجت خدا مظلوم واقع شده و در معرض تهمت قرار گرفته است علم جهاد تبیین را بر می‌دارد تا مظلومیت امام را فریاد بزند، اگر امروز ما ارادتمند اهل بیت(ع) هستیم سهمی از این شیعه بودن را مدیون این بانوی بزرگواریم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کریم بودن امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) گفت: صفت کرامت به معنای بزرگواری است و انسان کریم خوب بودن را بدهی تلقی می‌کند در دهه کرامت باید تمرین کنیم که صفت کرامت را در وجود خود و خانواده زنده کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برخی افراد در ادیان و مذاهب دیگر خوبی‌های اهل بیت(ع) را می‌دیدند و کتمان می‌کردند اما افرادی که اهل انصاف بودند با تواضع خوبی‌های اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) را بیان کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از