حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

دومین کنگره ملی شهدای هنرمند برگزار می‌شود

دومین کنگره ملی شهدای هنرمند برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: دومین کنگره هنرمندان شهید کشور سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» جواد جمیری عصر امروز سه‌شنبه در نخستین یادواره ملی هنرمند شهید حجت‌اله یخچالی که در سالن زرینکوب ارشاد بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: شهید یخچالی امسال به عنوان شهید هنرمند شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شده است که این شهید بزرگوار در دوران حیات خود در زمینه هنری که داشتند، آثار بسیار زیبایی را خلق کردند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از برکات بزرگداشت شهدا برشمرد و افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره‌های شهدا و چنین مراسمی می‌تواند گامی اساسی باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: سازمان بسیج هرساله در هر قشری یکی از شهدای همان بخش را به عنوان شهید شاخص معرفی می‌نماید که برای این مهم آثار و مستندات شهدای هنرمند سراسر کشور بررسی شده تا شهید شاخص معرفی گردد.

جمیری با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، لازمه تمدن نوین اسلامی است، گفت: شهدا برای تشکیل جامعه اسلامی جان خود را تقدیم کردند و شهدای انقلاب اسلامی ایران برای اسلام و انقلاب و لبیک به ندای امام‌راحل جان خود را تقدیم نمودند.

وی عنوان کرد: رهبری همیشه تاکید فرمودند که یاد شهدا را زنده نگهدارید که در واقع این سخنان، تکلیفی است که همه باید به آن عمل کنیم و چنین مراسمی را در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا برگزار نمائیم.

مسئول بسیج هنرمندان کشور بیان کرد: اگرچه همه شهدا شاخص بوده و به عنوان الگو می‌باشند اما برخی از شهدا در حوزه تخصصی خود فعالیت‌هایی داشتند خصوصاً در حوزه هنرمندان که جنس فعالیت آنها تخصصی است و با معیارهایی خاص بررسی می‌شود.

جمیری تصریح کرد: امسال شهید یخچالی به عنوان شهید شاخص هنرمندان کشور معرفی شد که این شهید در تولیدات خود ابتکارات و خلاقیت زیادی داشت مانند انیمیشن، فیلم و مستند که هر یک از این آثار بسیار ارزشمند است.

وی افزود: تولیداتی که شهید یخچالی در آن سال‌ها داشتند با حداقل امکانات تهیه شده بود ولی هر یک از این آثار قابلیت مطرح شدن را داشتند و لذا تلاش شده تا آثار این شهید بزرگوار معرفی گردد.

مسئول بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۲۸ شهید هنرمند در کشور وجود دارد، گفت: آثار هنرمندان شهید در هشت پنل تخصصی شامل فیلم، موسیقی، مستند، تئاتر و... دسته‌بندی شدند که اولین کنگره شهدای هنرمند کشور در سال ۱۳۹۳ برگزار گردید و تلاش داریم تا دومین کنگره هنرمندان شهید کشور سال آینده برگزار شود.

جمیری خاطرنشان کرد: در کنگره ملی شهدای هنرمند که سال آینده برگزار خواهد شد، ۴۳ عنوان کتاب در حوزه زندگی، رُمان و پژوهشی آماده شده و امروز کتاب شهید یخچالی رونمایی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از