حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت اهمیت و ابعاد بیشتری پیدا کرده است

وحدت اهمیت و ابعاد بیشتری پیدا کرده است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وحدت امروز اهمیت و ابعاد بیشتری پیدا کرده است گفت: دیدار مقام معظم رهبری با علماء و بزرگان اهل سنت از خبرهای امیدآفرین بود و اهتمام عملی و اقدام واقعی مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: وحدت یکی از اصول توحیدی، زیربنایی، مهم، راهبردی و اساسی مکتب اسلام است، قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) هم بر وحدت تأکید کردند و هم به عنوان محور و منادی وحدت در عمل به دنبال وحدت بودند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بعثت دوباره‌ای در امتداد و ادامه بعثت پیامبر (ص) بوده، هست و خواهد بود که توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و سپس توسط رهبر معظم انقلاب این ادامه بعثت بودن تأکید شده و هدف بعثت هم وحدت مسلمانان و جهانیان است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وحدت تاکتیک و روش نیست بلکه وحدت مسلمانان هدف است و به عنوان احکام اولیه و ثانویه اسلام مورد تأکید قرار گرفته است، نگاه ما به وحدت امت اسلامی نگاه ابزاری، مقطعی و موسمی نیست بلکه نگاه ما آرمانی، بنیادی و از اهداف و مبانی است.

وی بیان کرد: در شرایط سیاسی اجتماعی فعلی وحدت اهمیت بیشتری دارد و ضرورت بیشتری پیدا کرده است به دلیل اینکه دشمنان اسلام اکنون در ابعاد مختلف و وسیع علیه اسلام و مسلمانان اقدام می‌کنند بنابراین اگر در صدر اسلام و قرن‌های پیشین وحدت مهم بود اکنون اهمیت، ضرورت و ابعاد بیشتری پیدا کرده است.

متقی‌نیا گفت: وحدت به معنای دست برداشتن از اصول نیست بلکه به معنای حفظ اصول و شناخت عصر و زمان یعنی شناخت دشمن، ضرورت‌ها و نیازهاست.

وی تصریح کرد: باید این نکته را در نظر داشت که اهانت به مقدسات مسلمانان یعنی شیعه و سنی با فتوای فقهی سیاسی مقام معظم رهبری حرام اعلام شده است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به شعار دولت جدید که وفاق ملی نام دارد و شامل وفاق و وحدت قومیتی، مذهبی،‌ سیاسی و راهبردی است باید به این وفاق ملی کمک کرد و به دور از شکستن خط قرمز‌ها، اصول و پایه‌ها در روش‌ها تجدید نظر شود و اینگونه وحدت به کمک وفاق ملی می‌آید.

وی با اشاره به اینکه وحدت می‌تواند پیشران حرکت وفاق ملی باشد، افزود: وحدت به محور نیاز دارد مهمترین محور تعالیم دینی و قرآنی، اهل بیت (ع)، اصول و مبانی اسلام، قانون اساسی، فقه مذاهب و تقریب بین مذاهب است که می‌تواند وحدت آفرین و محور وحدت شیعه و سنی باشند و وفاق ملی را محقق کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بزرگان اهل سنت، عنوان کرد: دیدار علماء و بزرگان اهل سنت با مقام معظم رهبری از خبرهای امیدآفرین بود و از جنبه‌های مختلفی از جمله اهتمام عملی و اقدام واقعی مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت با دعوت از علمای اهل سنت، فراگیری و دعوت از مذاهب چندگانه اهل سنت موجود در کشور و وحدت سرزمینی و دعوت از علمای شهرهای مختلف کشور اهمیت دارد.

وی بیان کرد: در جلسه رهبر معظم انقلاب با علماء و بزرگان اهل سنت همه بر وحدت تأکید کردند و این نشست‌ها باعث وحدت و تألیف قلوب و هم‌افزایی بین علماء و بزرگان شیعه و سنی می‌شود.

متقی‌نیا گفت: اینگونه نشست‌ها پایه و اساس شکل‌گیری وفاق ملی و وحدت عملی را در آینده بنیان‌گذاری می‌کند کمااینکه تصمیم گرفته شده این نشست‌ها به صورت ادامه‌دار در وقت‌های دیگری در طول سال شکل بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بدون تردید براساس تعملیات قرآن کریم و آموزه‌های دینی هر اقدامی که باعث خشم و ناامیدی دشمنان اسلام شود معروف و مهم است و ما می‌بینم که دشمنان اسلام از جلسه‌های وحدت آفرین علمای شیعه و سنی غضبناک، ناراحت و ناامید می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از