حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/17 شمسی | 2024/05/06 میلادی

رئیسی وارد سریلانکا شد

رئیسی وارد سریلانکا شد

رئیس‌جمهور پس از سفر رسمی دو روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به سریلانکا سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از سفر رسمی دو روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به‌منظور سفر رسمی و همچنین حضور در مراسم افتتاح ابر پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه اومااویا، به سریلانکا سفر کرد.

رئیسی که به دعوت رسمی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان به این کشور سفرکرده بود، در روز نخست سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با نخست‌وزیر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز به اتفاق وی برگزار کرده و پس از حضور در مراسم امضای هشت سند همکاری، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح کردند.

روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز با رئیسی ملاقات کردند.

همچنین روسای جمهور دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند و دیدار با جمعی از نخبگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی پاکستان پایان‌بخش برنامه‌های روز نخست سفر رئیسی بود.

در روز دوم سفر نیز رئیسی به شهرهای لاهور و کراچی به عنوان پایتخت‌های فرهنگی و اقتصادی پاکستان سفر کرد. حضور در مجموعه قلعه شاهی و ادای احترام به اقبال لاهوری، حضور در دانشگاه جی‌سی‌یو لاهور و سخنرانی برای جمعی از فرهیختگان و دانشجویان این شهر و حضور در ضیافت نخبگان ایالت پنجاب دیگر برنامه رئیسی بود.

در ادامه رئیس‌جمهور عازم کراچی شد و در بدو ورود سروزیر و استاندار ایالت سند به دیدار وی آمدند. حضور در مزار محمدعلی جناح و ادای احترام به قائد اعظم پاکستانی‌ها، حضور در جمع اعضای هیئت‌علمی دانشگاه کراچی و دریافت دکترای افتخاری و دیدار و گفتگو با جمعی از تجار و فرهیختگان مذهبی و فرهنگی ایالت سند نیز برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به شهر کراچی بود.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از