حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
امام جمعه بروجرد:

رسالت معلمان تربیت در کنار تعلیم است

رسالت معلمان تربیت در کنار تعلیم است

امام جمعه بروجرد گفت: رسالت معلمان تربیت در کنار تعلیم است و باید در کنار تدریس، به ترویج اخلاق و فرهنگ توجه نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت که در دبیرستان فرزانگان برگزار شد، اظهار داشت: تعلیم و تربیت از رسالت‌های مهم پیامبر اکرم (ص) بود که این دو مهم را در کنار هم انجام دهد و نتایج و اثرت آن در جامعه رخ دهد.

وی افزود: امروز معلمان علاوه بر وظیفه تدریس در کلاس‌های درس، ترویج فرهنگ، اخلاق، انسانیت و تربیت را عهده‌دار هستند لذا باید به این مهم توجه کافی داشته باشند و بتواند رابطه خوبی را با دانش‌آموزان برقرار نمایند تا این تلاش‌ها اثرگذار باشد.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: معلمان باید نقاط قوت دانش‌آموزان را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نمایند و اینگونه می‌توان گام‌های بلندی را برای موفقیت برداشت.

حسینی هر دانش‌آموز را یک افسر فرهنگی دانست و گفت: همه دانش‌آموزان برای پیشرفت انقلاب و نظام تلاش کنند و در این مسیر نباید به حرف کسانی که برای انحراف افکار تلاش می‌کنند، توجه شود.

وی با اشاره به موضوع حجاب، افزود: رعایت حجاب از سوی همه افراد در جامعه ضرورت دارد و در مسیر ارزش‌ها و انقلاب، شهدای زیادی مانند شهید حججی و حاج قاسم‌ها را تقدیم کردیم و باید توجه داشت که امنیت و آرامش امروز مرهون خون شهداست لذا رعایت حجاب به عنوان امر مهمی باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه مسلم مرادی فرماندار بروجرد گفت: ضروری است تا ظرفیت‌های شهرستان بروجرد به همه دانش‌آموزان نشان داده شود، ظرفیت‌هایی که به برکت پیروزی انقلاب در این شهرستان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در همین شهرستان ظرفیت تولید انواع پارچه در نساجی، تولید خودرو و دارو وجود دارد که بخشی از این تولیدات صادر می‌شود و همه این‌ها از دستاوردهای مهمی است که باید به نسل جوان نشان داده شود.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: امروز ایران پناهگاه مظلومان جهان است و باید دانش‌آموزان با کسب علم و دانش در راستای پیشرفت روزافزون کشور قدم بردارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از