حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/08 شمسی | 2024/04/27 میلادی
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان:

رمضان ماه نظم و برنامه‌ریزی است

رمضان ماه نظم و برنامه‌ریزی است

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه رمضان ماه نظم و برنامه‌ریزی است، گفت: در ماه رمضان تلاش می‌کنیم قول‌هایی را که به خودمان داده‌ایم عملی کنیم.

نسرین فتاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر مسلمانان بر پیروان ادیان دیگر واجب شده و رمضان ماه فرصت آشتی با خداوند، بیدار شدن تقوا، تقویت اراده، خود کنترلی، رفع کدورت و حسن خلق است.

وی با اشاره به اینکه رمضان ماه نظم و برنامه‌ریزی است، افزود: ما در این ماه برنامه‌ریزی می‌کنیم که به موقع بیدار شویم، عبادت کنیم، بخوریم و بیاشامیم‌ و در ماه رمضان قول‌هایی را که به خودمان داده‌ایم عملی کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: عظمت ماه رمضان به اندازه‌ای زیاد است که پیامبر(ص) می‌فرماید اگر بنده‌ای ارزش ماه رمضان را می‌دانست آرزو می‌کرد که سراسر سال رمضان باشد؛ بسیاری از بزرگان ما در روز اول ماه رمضان با خواندن نماز شکر، خدا را شکر می‌کردند که تا این ماه برای روزه گرفتن و عبادت زنده مانده‌اند.

فتاحی با اشاره به اینکه ما باید از همه لحظات ماه رمضان استفاده کنیم، بیان کرد: اگر افطار و سحر را با سوره قدر شروع کنیم خداوند متعال بین سحر و مغرب پاداش شهدا را به ما می‌دهد و اگر افطار را با صدقه‌ای هرچند کم شروع کنیم آن صدقه به حجابی تبدیل می‌شود که از آتش برای ما امنیت می‌سازد.

وی عنوان کرد: ان‌شاءالله خداوند توفیق بهره‌گیری از برکات ماه رمضان را به همه ما عنایت کند که بتوانیم از این ماه مبارک بهره‌مند شویم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از