حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان:

سد معشوره، از سدهای با اثر لرستان است

سد معشوره، از سدهای با اثر لرستان است

استاندار لرستان گفت: سد معشوره، یکی از سدهای با اثر در استان لرستان بوده و برای رونق کشاورزی و جلوگیری از سیلاب بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت در جلسه شورای اداری کوهدشت اظهار داشت: دولت شهید آیت‌الله رئیسی، شیوه جدید مدیریت اسلامی را تشکیل داده است و این راه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: سد معشوره، سدی مهم بوده چراکه موجب رونق کشاورزی و جلوگیری از سیلاب می‌شود و درزمینهٔ آب شرب نیز بسیار مناسب است و در پشت سد نیز به جهت گردشگری و شیلات تأثیر داشته و هم‌چنین در تغیر آب‌وهوای منطقه تأثیر دارد و برای ارتقاء دام‌پروری نیز بسیار حائز اهمیت است.

استاندار لرستان عنوان کرد: سد معشوره، یکی از سدهای با اثر در استان است بایستی پیگیری کنیم که به نتیجه برسد چراکه جز مطالبات اصلی شخص شهید رئیسی بوده است، نمی‌گذاریم به پروژه‌ها لطمه بخورد، سرعت را نیز بیشتر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مدیریت اجتماعی سد معشوره یکی از مسائل جدی است؛ بایستی هرچه سریع‌تر محل اسکان روستاییان که زیرآب می‌رود در جای جدید و مناسبت‌تر اسکان داده شود، این اولین سد نیست و آخرین سد نیست، من قاطع عرض می‌کنم.

شفقت گفت: کارگروه استقرار مردم برای جابجایی مردم روستاها به‌جایی مناسبت‌تر را ابلاغ می‌کنیم، استقرار زمین و برنامه‌ریزی نحوه استقرار بایستی پیگیری شود، یک پیشنهاد این است دو دهکده کشاورزی و گردشگری را در بالادست سد ایجاد شود.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی و گردشگری نیز برای توسعه صنایع‌دستی در منطقه و جهاد کشاورزی فعالیت‌های توسعه کشاورزی را انجام دهد و این نیز ابلاغیه خواهد شد.

استاندار لرستان بیان کرد: در این شهرستان پروژه‌هایی در دست اجرا داریم، در واریانت کوهدشت به خرم‌آباد، منابع تأمین است، امیدواریم این پروژه سر وقت به اتمام برسد، دو پل، مشکل اساسی است که احداث خواهد شد و مابقی زیرسازی انجام شود و هم‌چنین امیدواریم زمستان بتوانیم پروژه رو آماده‌شده مشاهده کنیم.

وی بیان کرد: اداره صنعت و معدن اگر واحدهای کوچک صنعتی را در شهرستان کوهدشت احداث می‌کند، بایستی نسبت به بازارچه صنایع‌دستی آن نیز اقدام کند و اربعین یک مقطع برای حضور اقصی نقاط کشور است و این بازارچه فروش بسیار مؤثر است.

شفقت گفت: مسئولان جهاد کشاورزی درزمینهٔ راهبردهای اقتصاد خانوار، بایستی با دهیاران جلسه داشته باشید و با این افراد پیگیری داشته باشند.

استاندار لرستان بیان کرد: کلیه واحدهای صنعتی که بانک آن را تملک کرده است و تحویل گرفته است، یا بایستی صنعتگر را دعوت کرده که آن را فعال کند یا بانک اقدام به مزایده نموده که شخصی دیگر بیاید و آن را فعال کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از