حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

سردرگمی دانش‌آموزان در پی اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس

سردرگمی دانش‌آموزان در پی اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس

دانش‌آموزان در پی اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس دچار سردرگمی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، از چند روز پیش هشدارهای مختلف هواشناسی و صدور رنگ‌های زرد و نارنجی در پی ورود سامانه بارشی به استان لرستان داده شد و اعلام گردید که با فعال شدن این سامانه بارشی، برف و باران به همراه کاهش دما برای اغلب شهرهای استان پیش‌بینی می‌شود.

 

از روز گذشته تاکنون در بسیاری از شهرها و روستاها شاهد بارش برف و باران بودیم که این بارش‌ها همچنان در برخی از شهرها از جمله بروجرد ادامه دارد.

 

یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌ها در هنگام بارش برف، تاخیر یا تعطیلی مدارس است که لازم است از شب قبل اعلام شود تا دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها بتوانند برنامه‌ریزی داشته باشند ولی اعلام دیرهنگام تعطیلی و یا تاخیر در بازگشایی مدارس سبب بلاتکلیفی دانش‌آموزان شده است.

 

صبح امروز ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه خبر یک ساعت تاخیر در بازگشایی مدارس ابتدایی نوبت صبح بروجرد و برخی دیگر از شهرها اعلام شد که دقیقاً زمانی اعلام شد که بسیاری از دانش‌آموزان در راه مدرسه بودند و بعد از رسیدن به مدرسه، با در بسته مواجه شدند.

سردرگمی دانش‌آموزان در پی اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس

 

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس، سرگردانی دانش‌آموزان 

سهیلی مادر یکی از دانش‌آموزان ابتدایی بروجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: خبر تعطیلی و یا تاخیر در بازگشایی مدارس باید از شب قبل اعلام شود تا اینگونه دانش‌آموزان دچار سرگردانی نشوند نه اینکه وقتی دانش‌آموزان در مسیر مدرسه هستند، اعلام شود.

 

وی افزود: دانش‌آموزان زیادی هم با سرویس راهی مدرسه می‌شوند و زمانی که مدارس با تاخیر باز شود با مشکلاتی همراه می‌شوند که انتظار داریم مسئولان مربوطه در این راستا تصمیم تعطیلی را زودتر اعلام نمایند.

سهیلی گفت: فضای مجازی بهترین فرصت است که اخبار تعطیلی مدارس توسط کانال‌های مرجع شهرستان اعلام گردد و یا اینکه تعطیلی مدارس از طریق کانال‌هایی که توسط مدارس ایجاد شده زودتر اعلام گردد.

 

تعطیلی مدارس را بر عهده شهرستان‌ها گذاشتیم

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: تعطیلی و یا تاخیر در بازگشایی مدارس را به عهده هر شهرستان گذاشتیم که با هماهنگی هواشناسی اقدام نمایند.

 

وی افزود: به همه شهرستان‌ها اعلام کردیم که در زمان فعالیت سامانه‌های بارشی، از شب قبل با هواشناسی هماهنگی کنند که در صورت برودت هوا و بارش برف برای تعطیلی و یا تاخیر در بازگشایی تصمیم بگیرند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان تصریح کرد: در صورتی مدارس تعطیل می‌شود که بارش برف و برودت هوا را به همراه داشته باشد و دانش‌آموزان نتوانند به مدرسه بروند.

 

پازوکی عنوان کرد: در حال حاضر مدارس ابتدایی الیگودرز در نوبت صبح به علت بارش برف و سرما تعطیل و غیرحضوری شده و مدارس سایر مقاطع تحصیلی و ادارات با یک ساعت تاخیر بازگشایی می‌شوند.

 

وی بیان کرد: همچنین در شهرستان ازنا مدارس مقطع ابتدایی تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در شهرستان بروجرد نیز فعالیت مدارس ابتدایی با یک ساعت تاخیر همراه است.

سردرگمی دانش‌آموزان در پی اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس

 

خبر تعطیلی مدارس قبل از ساعت ۷ اعلام شد

نریمان سبحانی‌نیا مدیر آموزش و پرورش بروجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: برای تعطیلی و یا تاخیر در بازگشایی مدارس فقط یک اداره تصمیم گیرنده نیست بلکه باید هماهنگی لازم با فرمانداری و ستاد بحران صورت گیرد.

 

وی افزود: ابتدا ما باید شرایط آب و هوا را از هواشناسی جویا شویم که در صورت بارش برف و برودت برای تعطیلی مدارس برنامه‌ریزی نمائیم.

 

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: شب گذشته بارش برف در بروجرد زیاد نبود ولی صبح امروز قبل از ساعت هفت صبح به دلیل بارش برف و سرمای هوا به مدیران مدارس اطلاع دادیم که در کانال‌های مدارس قرار دهند.

 

سبحانی‌نیا عنوان کرد: علاوه بر اعلام تاخیر در بازگشایی مدارس، از طریق رادیو هم اعلام کردیم که اولیاء دانش‌آموزان توجه داشته باشند در زمان بارش برف و برودت هوا فقط اخبار تعطیلی و یا تاخیر در بازگشایی مدارس را از کانال مدارس و یا آموزش و پرورش دنبال نمایند.

 

به هر حال انتظار می‌رود با توجه به بارش‌ها و صدور هشدارهای هواشناسی، نسبت به تعطیلی و یا تاخیر در بازگشایی مدارس از شب قبل اعلام شود تا سبب سرگردانی دانش‌آموزان و والدین آن‌ها نشود.

 

انتهای خبر/ 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از