حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

سرشماری حیات‌وحش لرستان آغاز شد

سرشماری حیات‌وحش لرستان آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به آغاز سرشماری حیات‌وحش لرستان گفت: ۱۵ گشت برای سرشماری در مناطق لرستان مستقر شده‌اند.

علی سالاروند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به آغاز سرشماری حیات‌وحش در لرستان اظهارداشت: برای سرشماری ۱۵ گروه گشت داریم که روز گذشته ۶ گروه در ارتفاعات استان مستقر شده‌اند، هفت گروه نیز امروز به صورت گسترده در سفیدکوه خرم‌آباد استقرار یافته‌اند و مشغول رصد حیات‌وحش هستند تا سرشماری کاملی انجام گیرد.

وی افزود: ۱۵ گروه مذکور شامل کارشناسان، محیط‌بانان و همکارانمان در اداره حفاظت محیط زیست هستند که امروز در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌آباد مستقر شده‌اند و منطقه ۷۰ هزار هکتاری را تقریباً با ۱۵ گروه ۶۳ نفری پوشش می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه امروز تا غروب پایش منطقه حفاظت شده سفیدکوه انجام می‌گیرد عنوان کرد: امروز مجموع مشاهدات ثبت و به عنوان آمار حیات‌وحش اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: با تجهیزات جدید از جمله پهپاد، تلسکوپ و دوربین‌های جدیدی که خریداری کرده‌ایم می‌توانیم مناطق را کاملاً رصد و فیلم‌برداری کنیم.

سالاروند گفت: هدف از انجام این سرشماری برآورد جمعیت حیات‌وحش است و مجموع برنامه‌های مدیریتی ما بر اساس همین سرشماری است که انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه براساس این سرشماری‌ها تعداد افزایش یا کاهش حیات‌وحش، میزان زادآوری حیوانات مشخص و نقاط ضعف شناسایی می‌شود تصریح کرد: اگر در جایی تعداد گونه‌ای کمتر است یا زیستگاه مشکل پیدا کرده یا حفاظت آن نقطه کم شده است بنابراین با شناسایی نقاط ضعف، منطقه پوشش داده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهارداشت: چهار پاسگاه جدید نیز به مناطق حفاظت شده استان اضافه شده است که تقریباً تا پایان سال دو پاسگاه راه‌اندازی دو تا پاسگاه دیگر تا اوایل سال آینده ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث هوشمندسازی مناطق حفاظت شده استان لرستان نیز، کار هوشمندسازی غرب استان انجام شده و شرق استان نیز طی هفته آینده کامل می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از