حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
استاندار لرستان:

سرمایه‌گذاری در روستاها تامین‌کننده امنیت غذایی است

سرمایه‌گذاری در روستاها تامین‌کننده امنیت غذایی است

استاندار لرستان با اشاره به اینکه هزینه در روستا سرمایه‌گذاری است، گفت: هدف اصلی نظام این است که امکانات و رفاهیات را در مناطق دورافتاده و روستاها تامین کند تا با استفاده و بهره‌وری از طبیعت غذای بیشتری تولید شود.

به گزارش‌ پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، ابوطالب شفقت در شورای اداری که در منطقه سرکانه بخش پاپی برگزار شد با اشاره به اینکه اصرار دولت در مورد تامین زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و راه دسترسی در روستاها به این دلیل است که روستاها مرکز تولید و تامین‌کننده امنیت غذایی‌اند، اظهار داشت: زمانی که کشوری امنیت غذایی داشته باشد آرامش و آسایش دارد در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی نظام این است که امکانات و رفاهیات را در مناطق دورافتاده و روستاها تامین کند تا با استفاده و بهره‌وری از طبیعت غذای بیشتری تولید شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه هزینه در روستا سرمایه‌گذاری است، گفت: کشاورزی و گردشگری دو مزیت مهم منطقه سرکانه است، با گشت و گذاری در طبیعت منطقه می‌توان متوجه جاذبه‌های گردشگری از جمله پوشش گیاهی مناسب، آبشار و چشمه‌ها شد.

وی اقتصاد عشایری را از دیگر ظرفیت‌های منطقه دانست و گفت: من معتقد هستم اگر سه سال سرمایه‌گذاری درست در منطقه داشته باشیم قطعاً بیش از ۵۰ خانوار به روستاها برمی‌گردند.

شفقت بر تعریض و بهسازی راه دسترسی و تأمین آب آشامیدنی منطقه تاکید و تصریح کرد: ساماندهی اطراف آبشار از جمله احداث پارکینگ و سرویس بهداشتی در راستای جذب گردشگر ضروری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از