حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان:

سپاه بالاترین میزان امنیت را ایجاد کرد

سپاه بالاترین میزان امنیت را ایجاد کرد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: سپاه در حوزه امنیت از ظرفیت بسیج به عنوان حلقه‌های میانی ارتباط بین مردم و حاکمیت بیشترین بهره را برد و بالاترین میزان امنیت را برای ما آفرید.

احمد حقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند اگر سپاه نبود انقلاب هم نبود حقیقتا این سخن حضرت امام(ره) هر روز برای همه مردم کشور اثبات شد.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل در عرصه‌های مختلف درخشیده است، افزود: برای حفاظت از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از تجزیه کشور توسط جریان‌های نفوذی و تجزیه‌طلب در ابتدای انقلاب در مقابل حزب بعث عراق و ۴۸ کشور پشتیبان آن‌ها، سپاه پاسداران در کنار ارتش و با سازماندهی نیروی بسیج مستضعفین بزرگ‌ترین دفاع نظامی را در قالب دفاع مقدس به شیوه کاملاً مردمی مدیریت کرد و یک الگوی حکمرانیِ نظامیِ مردم محور را در دوران دفاع مقدس بنیان‌گذاری کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان عنوان کرد: سپاه در مرحله بعد برای پیشبرد اهداف بلند انقلاب و بازسازی صدمات و آسیب‌های دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بخشی از همت خود را معطوف سازندگی کرد.

وی بیان کرد: سپاه اهداف خود را با برنامه‌ریزی بلندمدت برای توسعه توانمندی‌های نظامی در حوزه‌های مختلف مانند تسلیحات، مدیریت نظامی، تربیت نیروی انسانی کارآمد و ظرفیت‌های دیگری که لازم بود پیش برد.

حقی گفت: سپاه با استفاده از ظرفیت نخبگان و مهندسان جوان در عرصه سازندگی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) را فعال کرد؛ سدسازی، آبرسانی به مناطق مختلف، ایجاد شبکه آبیاری، توسعه اقتصاد کشاورزی، توسعه زیرساخت‌ها و مسائل دیگر از جمله خدمات سپاه است.

وی با اشاره به خودکفایی کشور در بخشی از صنایع بنیادین مانند نفت، گاز، پتروشیمی و بنزین، تصریح کرد: در بخش مهمی از صنایع کشور سال‌ها تحت تحریم‌ و فشار‌های مختلف بودیم که با توانایی‌های نخبگان ایرانی به صورت موفق از تحریم‌ها عبور کردیم و یک حاکمیت مردمی در توسعه صنعت و زیرساخت‌ها ایجاد شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان خاطرنشان کرد: سپاه در حوزه امنیت از ظرفیت بسیج به عنوان حلقه‌های میانی ارتباط بین مردم و حاکمیت بیشترین بهره را برد و بالاترین میزان امنیت را برای ما آفرید.

وی یادآور شد: در عملیات وعده صادق که در پاسخ به تهاجم رژیم منحوس صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اتفاق افتاد سپاه حد و مرز عمق استراتژیک نظامی، امنیتی و سیاسی ایران را دل سرزمین‌های اشغالی ترسیم کرد.

حقی عنوان کرد: این حاکمیت مردم محور سپاه در عرصه‌های مختلف فراتر از کشور ایران در عمق جوامع مسلمان منجر به این شده که امروز با شکل‌گیری مجدد امت واحده اسلامی قدمی بیشتر فاصله نداریم.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن به صورت کاملاً جدی فعال شده و عربستان، مصر، الجزایر، افغانستان، پاکستان و سایر کشور‌های اسلامی اگرچه هنوز آنقدر قدرت نگرفته‌اند که دولت‌ها را با خود همراه کنند اما اینقدر توان دارند که دولت‌ها را به احتیاط در مقابل آرمان‌های انقلاب اسلامی وادار کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان ادامه داد: بخش اعظمی از حاکمیت مردم نهاد انقلاب اسلامی با مدیریت فرماندهان مردم‌دار سپاه مانند امثال حاج قاسم که خورشید درخشان این پرچم سبز رنگ است اعمال شده بنابراین باید گفت اگر سپاه نبود انقلاب اسلامی که امروز در همه دنیا اثرگذار است وجود نداشت.

وی افزود: بخش اعظم آنچه رخ داده توسط سپاه اتفاق افتاده است و ما باید افتخار کنیم به وجود سپاه پاسداران و این امنیت و حاکمیتی که در جهان اسلام برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی رقم زده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از