حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت صهیونیست‌ها
امامان جمعه لرستان مطرح کردند:

سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت صهیونیست‌ها

ائمه جمعه لرستان با اشاره به لزوم ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم جعلی صهیونیست، گفتند: مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات رژیم منحوس و موقت صهیونیستی سکوت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش سخنرانی مهمی داشتند و فرمودند نام و راه شهیدان و هفته دفاع مقدس تضمین‌کننده راه و مسیر انقلاب اسلامی است و اگر می‌خواهیم مسیر انقلاب بر اساس اهداف متعالی حرکت کند و به اهداف برسد، باید نام شهیدان را همیشه گرامی داشت.

وی افزود: تذکر رهبری در دیدار با رزمندگان و مجاهدان در پایان سخنانشان این بود که رزمندگان ما نگذاشتند پرچم دشمن در مرزهای ما برافراشته شود و باوجوداین فداکاری‌ها، ایران نفوذ فرهنگی، سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های آنان به‌وسیله افراد نفوذی را نمی‌پذیرد و ایران، حزب‌الله و مردم انقلابی نمی‌گذارند پرچم دشمن برافراشته شود.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: رژیم صهیونیستی سرزمینی را اشغال کرده و در یک سال اخیر جنایت‌هایی را در حق مردم فلسطین انجام داده که در تاریخ بشریت این جنایات کم‌نظیر است و طی این روزها شاهد شدت جنایات این رژیم هستیم و کشورهایی از این جنایت‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند اما همه می‌دانند آمریکا و حامیان آن‌ها این سلاح‌ها را در اختیار رژیم جعلی قرار می‌دهند، خداوندی که این ملت را بر رژیم بعثی پیروز کرد، امت اسلامی و جبهه مقاومت را نیز پیروز خواهد کرد.

شاهرخی با بیان اینکه پیشرفت یک کشور در این است که هر قوه مجریه، مقننه و قضائیه کار خود را به‌خوبی انجام دهد، گفت: اگر این سه قوه هماهنگ با هم باشند این کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی یادآور شد: گاهی به‌عنوان نظارت، افرادی در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند و پیشنهاد می‌شود که طرحی داده شود که پیشنهاد را از دخالت در عزل و نصب جدا کنند چراکه کشور و استان ما در این جهت آسیب‌دیده است و لازم است مرجعی در این راستا باشد.

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به نفوذ دشمن، عنوان کرد: گروهی هستند که با رژیم صهیونیستی همکاری دارند و کارشان ترویج فساد اخلاقی با ایجاد کانال‌های مبتذل و جاسوسی برای دشمن است، به‌ظاهر مراسم مذهبی می‌گیرند ولی بدحجابی را ترویج می‌دهند و فعالیت‌هایی را در شهرهای بزرگ دارند و درآمد را صرف امور ضد اخلاقی می‌کنند، یکی از کارهایشان نگهداری حیوان در منزل است و برخی از افراد غافل هم از این روش تبعیت می‌کنند.

شاهرخی عنوان کرد: گاهی با ترویج ادیان دیگر و آئین‌ها تلاش دارند تا ذهن‌ها را از افکار دینی دور کنند و مردم را از دین و نماز جدا کنند، مردم را از اجتماعات سیاسی و مذهبی جدا کنند و این همان نفوذ است که باید همه هوشیار باشند چراکه این‌ها تلاش دارند تا پرچم تفرقه را بلند کنند و پشت همه این‌ها نفوذ دشمن است و مسئولان غفلت نکنند.

وی اظهار داشت: دشمن تلاش دارد تا از طریق فضای مجازی هم بتواند ضربه بزند لذا باید برای شبکه‌های اجتماعی در کشور قاعده و قانون مصوب شود.

 

 رژیم‌ صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: همیشه جبهه حق پیروز میدان است و این روزها رژیم‌ صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی افزود: رژیم‌ جعلی تلاش داشت تا با انفجار پیجرها، ضربه‌ای را به حزب‌الله وارد کند که جبهه مقاومت به قلب این رژیم حمله کرد و صدمات بسیار زیادی را به آن‌ها وارد کردند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه رژیم کودک‎‌کش در سراشیبی سقوط است، تصریح کرد: با توجه به شکست‌هایی که خوردند و ناتوانی در مقابل جبهه مقاومت، تلاش دارند تا آتش‌بس شود.

وی با اشاره به همدردی با کودکان فلسطین گفت: جنایات رژیم‌ صهیونیستی سبب شده تا بسیاری از زنان و کودکان بی‌گناه در این سرزمین به خاک و خون کشیده شوند و این در حالی است که بسیاری از کشورها در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده‌اند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: امروز همه وظیفه‌داریم از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت و دفاع کنیم و با ایستادگی و مقاومت، این رژیم جعلی نابود خواهد شد.

حسینی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، گفت: در این سفر، رئیس‌جمهور موضع‌گیری‌هایی داشتند که دفاع از جبهه مقاومت خوب است اما اشتباهاتی نیز داشتند که امیدواریم تکرار نشود.

وی سالمندان را گنجینه‌هایی از تجربیات دانست و افزود: در آموزه‌های دینی بسیار سفارش شده که احترام به سالمندان باید رعایت شود لذا امروز همه باید در احترام به بزرگ‌ترها و سالمندان تلاش کنیم و کسانی که از والدین سالمند خود نگهداری می‌کنند، خداوند به آن‌ها پاداش بزرگی عطا می‌فرماید.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رسیدگی بر وضعیت نانوایی‌ها تأکید کرد و گفت: بسیاری از مردم از وضعیت نانوایی‌ها رضایت ندارند و لازم است که متولیان به کم‌فروشی و کیفیت پائین نان رسیدگی کنند.

 

اهمیت رشد صنعت دفاعی برای دفاع از مظلومان

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: عقل و بندگی دارای ارتباط هستند، انسان در رهگذر این توفیق بندگی به بهشت برین و نعمت‌های بیکران الهی نائل می‌شود؛ در این راستا عقل اگر تابع خداوند متعال باشد بستر کمال و رشد انسان را فراهم می‌سازد.

وی‌ با اشاره به اینکه عقل ابزار محاسباتی دنیا است، افزود: از خاصیت‌های تقوا، نجات دادن انسان از تحیر و سرگردانی است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، عنوان کرد:‌ صهیونیست غاصب یکی پس از دیگری جنایت‌های هولناک خود را در قلب اسلام و در لبنان و فلسطین قرار می‌دهد و اولویت او کشتن کودکان است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در لبنان زن و مرد، کودک و بزرگ به‌صورت کور در حال ترور هستند و مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات رژیم صهیونیستی سکوت مرگبار اختیار کرده‌اند.

سپهوند گفت: امروز اراده الهی رزمندگان اسلام بر رشد صنعت دفاعی به جهت دفاع از مظلومان دارد ارزش خود را نشان می‌دهد، کوهدشت قهرمان، همان‌طوری که در دفاع مقدس بیش از ۷ هزار رزمنده دلاور داشته است، امروز نیز چنانچه رهبر معظم انقلاب دستور فرمایند، به هراندازه نیاز باشد آماده رزمندگی در دفاع از اسلام، فلسطین و لبنان است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت مدیرت در میدان خدمت، گفت: در سخن‌گاه نماز جمعه مسائل مربوط به‌نظام اسلامی و مطالبات به‌حق مردم را مطرح کنیم، در نظام اسلامی تک‌روی و زیاده‌خواهی محکوم است بایستی پیوست اجتماعی در سطح گفتمانی و جریان سازی محقق شود.

وی بیان کرد: اگر امامت جمعه مطالبات و اولویت‌ها را تشخیص داد و پسا خطبه‌ها توسط مسئولان ذی‌ربط پیگیری نشد، عملاً جایگاه رفیع نماز جمعه که مردم هم باید به خدا برسند و هم به مطالبات رسیدگی شود را تقلیل داده‌ایم.

سپهوند گفت: اگر هماهنگی بین دستگاه‌ها نباشد ما به نتیجه نمی‌رسیم، امروز شهرک صنعتی در پایین‌ترین مرحله از زیرساخت‌ها قرار دارد، بایستی به مشکلات آن رسیدگی شود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه بیان کرد: بایستی برای ارتقاء زیرساخت‌های ورزشی، عمرانی، اشتغال پایدار، سلامت و در شهرستان کوهدشت تلاش کرد، حیات این سخن‌گاه در بیان ارزش‌های اسلامی و مطالبات مردم است، اگر بنا است قدم‌به‌قدم جلو برویم وظیفه مسئولان مشخص است، مردم بایستی با مطالبات به‌حق ما را به مسیر درست هدایت کنید.

وی بیان کرد: گروه‌های سیاسی و هر سلیقه‌ای که خروجی حرکت و رفتارش، پیشرفت شهرستان و آوردن منابع به شهرستان نباشد، موردنظر مردم نیست.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از