حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

شهیدالقدس نقطه ثقل مقاومت

شهیدالقدس نقطه ثقل مقاومت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد نوشت: شهیدالقدس نقطه ثقل محور مقاومت بود که کشور‌های مسلمان را نسبت به دشمن مشترک یعنی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیست متمرکز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، توکل، ‌ایمان، باور عمیق و قلبی به وعده‌های قرآن، اعتقاد کامل و راسخ به ولایت‌فقیه، خلوص، دانش، ارتباط با خدا، خضوع و خشوع حاج قاسم را حاج قاسم کرد، ‌ایشان در مقابل کفار شکست ناپذیر، بزرگ و خار چشم دشمنان بود. 

شهید سلیمانی از سرزنش و تهدید هیچکس واهمه نداشت بار‌ها تهدید و تحریم شد اما در اراده او ذره‌ای خلل وارد نشد چون به خدا متکی بود‌، ایشان مرز زمینی را به مرز اعتقادی تعمیم داد و یار مظلومان در همه دنیا بود. 

تمام زندگی شهید سلیمانی جهاد بود، در خوزستان، کردستان، عراق، سوریه، لبنان و... جهاد می‌کرد و رئیس جمهور به ظاهر ابرقدرت دنیا به دلیل ترس، دستور ترور حاج قاسم را به صورت مستقیم می‌دهد. 

برای حاج قاسم مرز و جغرافیا معنا نداشت و جغرافیای او جغرافیای معنویت بود که همه مظلومان را در برمی‌گرفت، از محوری به محور دیگر می‌رفت و این جهاد بین‌المللی‌ایشان را چهره بین‌المللی مقاومت کرد. 

عنوان سردار دل‌ها واقعاً برازنده شهید سلیمانی است، حاج قاسم در قلوب مؤمنان عنوان سرداری و رهبری پیدا کرده بود چون برای خدا کار کرد و خدا مهر او را در دل تمام آزادی‌خواهان عالم انداخت و خدا این ارزش را به هرکس نمی‌دهد. 

در اربعین افرادی را می‌بینیم که حاج قاسم را ندیده‌اند اما عکس او را همراه خود دارند زیرا شهید سلیمانی یک جریان و مکتب بود عنوان مکتب یعنی اینکه سردار دل‌ها دارای ساحت‌های مختلفی است. 

حاج قاسم هرکجا می‌رفت فرهنگی متشکل از اقتصاد، سیاست، علم و... را گسترش می‌داد، شهید سلیمانی با بقیه افراد متفاوت است‌، ایشان یک جهان‌بینی دارد، برنامه کامل و جامع اسلام او را اینگونه تربیت کرده و حاج قاسم میوه درخت اسلام است. 

اسلام به ساحت علم، عالم، تعلیم، تربیت، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، سیاست، راستی، درستی، کیاست و زیرکی اهمیت می‌دهد، نماد شدن حاج قاسم تبلیغ علم، اقتصاد، درستی، اداره جامعه و مدینه فاضله است. 

وقتی این الگو در چشم مردم دنیا به عنوان مجسمه و نماد ظاهر می‌شود ناخودآگاه افراد به نگاه‌ ایشان که برگرفته از قرآن و دین است رهنمون می‌شوند؛ نگاه، مکتب و جهان‌بینی این شهید بزرگوار باعث می‌شود که وقتی کسی با او ارتباط می‌گیرد به نورانیتی که حاج قاسم میوه آن است متصل شود. 

بر همه آشکار و عیان است حاج قاسم با وجهه و چهره بین‌المللی بسیاری از ظرفیت‌های دنیا را همسو و متقاعد کرد، سیره حاج قاسم تبیین همه ارزش‌ها و خوبی‌های جهان است. 

شهیدالقدس نقطه ثقل محور مقاومت بود که کشور‌های مسلمان را نسبت به دشمن مشترک یعنی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیست متمرکز کرد، اگر حاج قاسم نبود بسیاری از روابط جبهه مقاومت شکل نمی‌گرفت. 

دشمنان می‌دانستند حاج قاسم یک جبهه واحد جهانی تشکیل می‌دهد و همه مظلومان با هر نگاه و سلیقه در مقابل جبهه کفر و استکبار صف‌آرایی می‌کنند، اکنون خون حاج قاسم از خود حاج قاسم وحدت بخش‌تر و محور قرار گرفته است. 

شهید سلیمانی به عنوان فرمانده ارشد محور مقاومت تا نقاط صفر مرزی مانند سرباز پیش می‌رفت و خود مرد میدان بود یعنی به نیرو‌ها و افراد جسارت می‌آموزد، عملیات طوفان الاقصی به برکت وحدتی بود که حاج قاسم ایجاد کرد. 

شهید سلیمانی کشور‌های محور مقاومت را به یک جبهه واحد تبدیل کرد و به آنها آموخت که قدرت آهنین و هیمنه پوشالی رژیم جعلی صهیونیستی در مقابل قدرت پروردگار جهان هیچ است. 

حاج قاسم در انتقال روحیه، گفتمان و جریان‌سازی به محور مقاومت نقش کلیدی داشت و طوفان الاقصی با یک جبهه واحد که روح حاج قاسم بر آن حاکم بود خسارت زیادی به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد کرد. 

انتهای خبر/

نویسنده: حجت‌الاسلام محمد علی نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از