حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

شور انتخاباتی در لرستان به اوج رسید

شور انتخاباتی در لرستان به اوج رسید

همزمان با نزدیک شدن به روز انتخابات، شور انتخاباتی در لرستان به اوج رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، همه شهرهای کشور با آغاز تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، رنگ و بوی دیگری به خود گرفتند، برپایی ستادهای مختلف در سطح شهرها، نصب بنرهایی بر در و دیوار و بلندگوهایی که کاندیداها را به مردم معرفی می‌کنند.

 

۶ روز از تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و هرچه به لحظات پایانی این تبلیغات نزدیک می‌شویم، شور انتخاباتی و هیجان برای تبلیغات کاندیداها بیشتر می‌شود و تلاش می‌کنند تا از لحظه‌لحظه این روزها برای معرفی کاندیداها و افزایش بالا آمدن تعداد آراء استفاده کنند.

 

با نگاهی به سطح شهر می‌بینیم که برخی با چهره‌هایی تازه و با شعارها و اهداف مختلف پا به عرصه میدان خدمت گذاشته‌اند، برخی از چهره‌های داوطلبان هم برای بسیاری از مردم شناخته شده هستند که در ادوار قبل به عنوان نماینده شهرها در مجلس بوده‌اند.

 

برخی در سخنرانی‌های خود مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه را به ترتیب اعلام می‌کنند و می‌گویند برای رفع هر کدام برنامه خاصی دارند، یکی سعی می‌کند در ستاد خود جوانان را که قشری تاثیرگذار در جامعه هستند به سمت خود جلب کند به گونه‌ای که از اشتغال و رفع بیکاری صحبت می‌کند.

 

برخی از ستادها هم صدای موسیقی‌های محلی را بالا می‌برند و سعی می‌کنند شادی و اوج هیجان انتخابات را نشان دهند و مردم و رهگذران با نگاهی به بنرها و سخنرانی‌هایی که از دور هم شنیده می‌شود، خود را برای روز انتخابات آماده می‌کنند.

 

اگرچه قبلاً شام و نهارهای انتخاباتی بسیار مرسوم بود اما این روزها به لطف فضای مجازی، بسیاری از تبلیغات در این فضا به چشم می‌خورد، خواسته یا ناخواسته عضوگیری‌هایی برای کاندیداها در شبکه‌های مجازی انجام می‌شود و در کانال‌ها و گروه‌های مختلف، هر کدام کاندیدای مورد نظر خود را تبلیغ می‌کنند.

 

در حال حاضر تنور تبلیغات انتخابات در همه شهرها داغ شده و در استان لرستان نیز ۳۵۰ کاندید دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال رقابت هستند تا روز جمعه با کسب بیشترین آراء، ۹ نفر انتخاب شوند.

 

علیرغم اینکه محل‌هایی برای تبلیغات و نصب پوسترهای انتخاباتی داوطلبان مشخص شده ولی برخی از هواداران کاندیداها سعی می‌کنند تا با انتشار و چسباندن عکس کاندیدای مورد نظر، بتوانند آراء بیشتری را کسب کنند.

شور انتخاباتی در لرستان به اوج رسید

 

دشمن چشم دیدن انتخابات را ندارد

محمدرضا احمدی یکی از شهروندان لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: حدود ۲۴ ساعت فقط تا پایان تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی باقی مانده و شاهد اوج گرفتن این تبلیغات و شور انتخابات هستیم که خوشبختانه این شور انتخاباتی هر ساله بیشتر می‌شود.

 

وی افزود: من دو روز در محلی که ستادهای انتخاباتی هستند، حاضر شدم و سعی کردم به سخنرانی افرادی که مد نظر دارم گوش دهم تا با بررسی بیشتر بتوانم یک انتخاب درست داشته باشم.

 

شهروند لرستانی تصریح کرد: وقتی این همه شور انتخاباتی را می‌بینیم به خود می‌بالم در کشوری زندگی می‌کنم که مردم خودشان در تعیین سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند و این همان استقلالی است که سبب سربلندی کشور شده است.

 

احمدی با اشاره به دشمنی دشمنان برای انتخابات، گفت: دشمنان زیادی چشم دیدن حضور مردم در صحنه انتخابات را ندارند از همین رو سعی می‌کنند تا با ایجاد ناامیدی در بین مردم و نسل جوان، آن‌ها را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

 

وی عنوان کرد: ما همان نسلی هستیم که روزی برای پیروزی انقلاب، روزگاری برای دفاع از کشور در مقابل دشمنان ایستادیم، ما همان راه جوانانی را می‌رویم که برای سربلندی و استمرار انقلاب جان خود را تقدیم کردند و تا پای جان، محکم و استوار در مسیر انقلاب خواهیم ایستاد.

 

شهروند لرستانی خاطرنشان کرد: ما با حضور در انتخابات و انتخاب افرادی اصلح می‌توانیم گامی بلند برای آبادانی و پیشرفت بیشتر کشور برداریم پس نباید به تبلیغات دشمن گوش داد چرا که دشمن فقط کارش دشمنی است و همیشه در تلاش است تا ضربه بزند ولی وقتی ما در صحنه انتخابات حضور داشته باشیم، دشمن را عقب می‌رانیم.

شور انتخاباتی در لرستان به اوج رسید

 

اوج شور انتخاباتی را جمعه به نمایش می‌گذاریم

 

زهرا یاراحمدی خانم خانه‌داری بود که به همراه دو فرزندش در کنار ستادها حرکت می‌کرد و به سخنرانی و تبلیغات آن‌ها به خوبی گوش می‌داد، این بانوی لرستانی گفت: در بسیاری از بنرهای تبلیغاتی دیدم که از جوانان صحبت کرده بودند و انتظار می‌رود که این رویه ادامه داشته باشد چرا که توجه به نسل جوان، به معنی فراهم کردن فرصت‌ها برای پیشرفت کشور است.

 

وی افزود: این روزها شاهد اوج شور تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هستیم ولی باید نهایت شور و حضور را در روز ۱۱ اسفند نشان دهیم و با حضورمان در صحنه این را به خوبی به همه دنیا نشان دهیم.

 

بانوی لرستانی تصریح کرد: به نظر من بانوان در انتخابات می‌توانند نقش بسیار ویژه‌ای داشته باشند به‌طوری که نه تنها خودشان در انتخابات شرکت می‌کنند بلکه می‌توانند همسر و فرزندان خود را برای حضور در انتخابات تشویق و ترغیب نمایند.

 

یاراحمدی عنوان کرد: ما خودمان باید برای کشور تصمیم بگیریم پس وقتی که در انتخابات حضور نداشته باشیم، معلوم نیست چه کسی انتخاب خواهد شد بنابراین لازم و واجب است که به درستی نقش خود را ایفا کنیم و یک انتخاب خوب و اصلح داشته باشیم.

 

وی گفت: وقتی نماینده‌ای انتخاب می‌شود در واقع بیانگر این است که مردم به این فرد اعتماد کردند، به شعارهایش توجه کردند، به سخنرانی‌هایش گوش داده‌اند پس وقتی بر صندلی مجلس تکیه زد باید به مطالبات مردم رسیدگی کند.

 

بانوی لرستانی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که بسیار مناسب و بجاست اینکه مناظره‌های انتخاباتی برگزار می‌شود و افرادی که نمی‌توانند در ستادها حضور داشته باشند تا اهداف کاندیداها را بدانند، از طریق مناظره‌ها می‌توانند اهداف و فعالیت کاندیداها را ببینند.

 

به هر حال آنچه در این روزها مشاهده می‌شود، اوج گرفتن شور انتخاباتی است که در میان مردم، شور و شوق رای اولی‌ها برای حضور در نخستین مشارکت سیاسی بسیار چشمگیر است و نهایت شور انتخاباتی روز جمعه در پای صندوق‌ها و صف‌های رای به نمایش گذاشته می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از