حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد:

ضرورت تغییر رویکرد سازمان بورس

ضرورت تغییر رویکرد سازمان بورس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تشریح چالش‌های بورس گفت: با تغییر رویکرد سازمان بورس و افزایش آموزش امکان بازگشت اعتماد به بازار سرمایه به وجود می‌آید.

Paused...

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمد قسیم عثمانی در خصوص چالش‌های بازار سرمایه اظهار کرد: عدم شفافیت بر خلاف اصول بورس، امروز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های بازار بورس مطرح است.

     

    دسترسی ناقص سهام‌داران موجب عدم شفافیت در روال بورس است

    وی ادامه داد: وجود اطلاعات محرمانه و دسترسی ناقص سهام‌داران به اطلاعات بازار سرمایه همواره اعتماد و مشارکت مردم در بازار سرمایه را تهدید کرده است.

    وی در خصوص بورس توضیح داد: چالش دیگری که امروز نسبت به قبل بیشتر با آن درگیریم این است که دولت‌ها با هدف تأمین مالی به بازار سرمایه ورود می‌کنند و صرف فروش سرمایه‌های دولتی و نگاه برداشت از این بازار موجب می‌شود تا زمانی که نیاز به تأمین مالی دارند این بازار را گرم نگه دارند و بعد تأمین نیاز مالی با خروج از این بازار دوباره رکود را به بازار سرمایه برمی‌گردانند.

     

    گسترش مدیریت سیاسی بر سازمان بورس

    عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگر گسترش مدیریت سیاسی بر سازمان بورس است که نشان داده دخالت مدیریت دولتی و مجلس در این بخش شائبه‌هایی را برای مردم و سهام‌داران و سرمایه‌گذاران خرد و کلان را ایجاد می‌کند که این نگاه به نفع بازار سرمایه نیست.

    وی تأکید کرد: گاهی برای سامان گرفتن بازار سرمایه نیازی نیست که ابتکاری به کار گرفته شود همین‌که برخی اقدامات غلط استفاده نشود و با الگو گیری از بورس‌های موفق می‌شود ادامه‌دهنده این راه شد تا از این روند هم مردم و هم دولت از بهره لازم و کافی را ببرند.

     

    امکان برگشت اعتماد به بورس با آموزش وجود دارد

    عثمانی افزود: امروز مشکل اصلی بورس عدم اعتمادی است که شکل گرفته و همین موجب شده که مردم از ترس ریزش دوباره بازار به این بازار ورود نکنند و کسانی هم که در بورس فعال‌اند با کوچک‌ترین سیگنال اقدام به فروش می‌کنند که همین هم ریزش‌ها را تشدید می‌کند.

    وی تصریح کرد: سازمان بورس هم هنوز نتوانسته اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و آموزش را که از ارکان بورس است درست پیاده‌سازی کند تا مردم و خرده سهام‌داران بتوانند با علم بورس به سرمایه‌های خود را باز گردانند.

    عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: از دیدگاه من سازمان بورس باید از هر وسیله‌ای برای آگاهی بخشی و آموزش استفاده کند و با تغییر رویکرد سازمان بورس این امکان به وجود خواهد آمد که بورس را به شرایط باثبات‌تری بازگرداند.

    انتهای خبر/

    منبع: دانا

    لینک کوتاه خبر

    نظر / پاسخ از