حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/02/26 شمسی | 2024/05/15 میلادی

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

نمایندگان در جلسه امروز با اکثریت آرا طرح شفافیت قوای سه‌گانه را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار نمایندگان قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با اعمال اصلاحات زیر در این طرح جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند:

تبصره دو ماده دو به شرح زیر اصلاح شد:

الف- عبارت «به دادستان کل کشور و یک نفر به عهده رئیس قوه قضائیه» جایگزین عبارت «دو نفر به انتخاب رئیس قوه قضائیه» می‌شود.

ب- عبارت «به‌عنوان عضو ناظر» بعد از عبارت «ج- دو نفر از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به انتخاب مجلس شورای اسلامی» اضافه می‌شود.

ج- عبارت «به جز موارد فوق در مواردی که به تقاضای بالاترین مقام دستگاه اجرایی همراه با دلایل مستند و مستدل و تشخیص هر یک از روسای قوای سه‌گانه انتشار داده‌ها و اطلاعات موضوع این ماده و مرتبط با آن دستگاه مغایر مصالح عالی نظام باشد، تصمیم‌گیری حسب این مورد صرفاً با رئیس قوه مربوطه است» حذف می‌شود.

د- عبارت «یا امنیت شخصی مانند امنیت عرض و حیثیت اشخاص» بعد از عبارت «یا مصالح عمومی» الحاق می‌گردد.

- در ماده سه عبارت «نحوه شمول احکام» در تبصره یک حذف شد.
- در ماده سه در تبصره دو اصلاحی عبارت «یا امنیت شخصی مانند امنیت عرض و حیثیت اشخاص» بعد از عبارت یا «مصالح عمومی» الحاق شد.

*طرح ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی اصلاح شد

همچنین نمایندگان در این جلسه ماده ۱۱ طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی را به‌منظور تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از