حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/10 شمسی | 2024/04/29 میلادی
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

عید فطر روز خوشحالی یک ماه بندگی است

عید فطر روز خوشحالی یک ماه بندگی است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: عید فطر روز خوشحالی یک ماه عبادت و بندگی برای روزه‌داران و افرادی است که در ماه رمضان به عالم بالا وصل شدند.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: ماهی که گذشت سرشار از معنویت و همه لحظات آن قابل استفاده بود به‌گونه‌ای که در روایت داریم تلاوت یک آیه از قرآن در ماه رمضان ثواب یک ختم قرآن را دارد.

وی با اشاره به اینکه کل عمر ما شبیه ماه رمضان است، افزود: شخصی که از عمر خود خوب استفاده کند در آخر عمر ابراز خوشحالی می‌کند مانند کسی که از ماه رمضان استفاده کرده و در پایان این ماه مبارک خوشحال است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان تصریح کرد: ماه رمضان گذشت و آنچه باقی مانده روحیه معنوی است که برای افرادی که تلاش کردند و آن را در این ماه به دست آوردند باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام حاتمی کن‌کبود بیان کرد: عید فطر روز خوشحالی یک ماه عبادت و بندگی برای روزه‌داران و افرادی است که در ماه رمضان به عالم بالا وصل شدند و امیدوارم خداوند بزرگ همه ما را در زمره روزه‌داران واقعی حضرت حق قرار دهد.

وی با اشاره به اعمال روز عید فطر، عنوان کرد: در عید فطر آدم با نماز به یاد خدا و با زکات به یاد فقراست، بنابراین در این روز دو حرکت مهم ارتباط با خالق و ارتباط با مخلوق رخ می‌دهد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: ارتباط با خالق از طریق نماز عید فطر و ارتباط با مخلوق از طریق زکات فطره رخ می‌دهد که هرفردی وظیفه دارد نسبت به فقرا تلاش کند و گرهی از باز کند.

حجت‌الاسلام حاتمی کن‌کبود افزود: مهم‌ترین مسئله در روز عید فطر حضور در نماز عید فطر است همچنین شخص باید قبل از نماز با یک چیز شیرین مانند خرما افطار و زکات فطره را جدا کند که در اسرع وقت به دست فقیر برساند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از