حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
یادداشت؛

فلسطین محور وحدت جهان اسلام

فلسطین محور وحدت جهان اسلام

حجت‌الاسلام فرشاد رواد، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه لرستان نوشت: نجات غزه مظلوم، وظیفه مسلمانان جهان است‌ و چیزی که باعث می‌شود مسلمانان در مقابل استکبار جهانی پیروز شوند وحدت و یکپارچگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، هفته وحدت از ابتکارات امام خمینی (ره) بود و هر سال در ماه ربیع‌الاول به مناسبت میلاد پیامبر (ص) در فاصله دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول هفته وحدت نام‌گذاری شده است، به اعتقاد اکثریت اهل سنت روز دوزادهم ربیع‌الاول و به اعتقاد شیعیان روز هفدهم ربیع‌الاول میلاد پیامبر (ص) است این اختلاف باعث شد امام خمینی (ره) این نامگذاری را به درستی انجام دهد که هم وحدت میان دو مذهب را به وجود بیاورد و هم به آن‌ها احترام بگذارد.

مسلمانان در تاریخ پُر فراز و نشیب اسلام بارها شاهد تلاش دشمنان قسم خورده خود برای اینکه وحدت آن‌ها را برهم بزنند بوده‌اند و دشمنان بارها با حربه‌های گوناگون قصد داشته‌اند که باعث عدم وحدت بین مسلمانان شوند اما اندیشه ناب محمدی و هسته اصلی این وحدت آن‌ها را ناکام گذاشته است.

دلیل ناکامی دشمنان طی سال‌های گذشته به‌ویژه از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون وحدت و بصیرتی است که از جمهوری اسلامی آغاز شد و کماکان ادامه دارد، اکنون این وحدت را در سطح منطقه می‌بینیم و این وحدت بین مسلمانان باعث شده که دشمنان قسم خورده اسلام یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا به مقاصد خود نرسند و این حرکت وحدت‌آمیز در حال به نتیجه رسیدن است.

یکی از آثار و برکات اسلام پیروزی انقلاب اسلامی بود که مسلمانان را امیدوار کرد، در زمان قبل از انقلاب که اسلام داشت از مسیر واقعی خود دور می‌شد و کشورهای مسلمان در اوج ذلت بودند انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بسیاری از مسلمانان دنیا امیدوار شدند که از زیر سلطه بیرون بیایند بنابراین جمهوری اسلامی محور این وحدت شد، با ابتکارات امام (ره) وحدت شکل گرفت و این وحدت با ابتکارات رهبر معظم انقلاب جلو رفت.

در محور مقاومت می‌بینیم که گوشت و خون شیعه و سنی با هم آمیخته می‌شود تا حرکت اسلامی رخ دهد و استکبار از منطقه و کشور‌های مسلمان کنار گذاشته شود و در طول تاریخ اسلام هیچگاه اینگونه حرکتی را که اکنون در محور مقاومت رخ می دهد، شاهد نبوده‌ایم.

اینکه در یک جبهه برادران شیعه و سنی کنارهم در خون خود برای اسلام می‌غلتند چیزی است که به محوریت انقلاب اسلامی به وجود آمد و در طول تاریخ بی‌سابقه است، دشمنان از این وحدت می‌ترسند و می‌گویند محور و ریشه انقلاب اسلامی است که اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است، دشمنان در طول تاریخ نمی‌توانستند تصور کنند که شیعه و سنی در کنار هم برادرانه برای یک هدف مقدس خونشان ریخته می‌شود.

انقلاب اسلامی الگویی را به وجود آورد و یمن، عراق، سوریه، لبنان و کشورهای دیگر وحدت و همدلی را از انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند که باعث شده کشورها با هر‌ نوع دین و مذهبی در مقابل نظام سلطه و ستم مستکبران بایستند و برای مستکبران وحشت‌آمیز است که چگونه جامعه بزرگ اسلامی و ایمانی با تفاوت‌های مختلف در مقابل سلطه و ستم مستکبران ایستاده‌اند و محور را جمهوری اسلامی می‌بینند بنابراین دشمنان برای اینکه جامعه اسلامی وحدت نداشته باشد به دنبال این هستند که تفرقه‌ها را علم کنند و به گفته امام (ره) افرادی که می‌خواهند این وحدت را برهم بزنند یا جاهل و یا نیروی استکبار هستند.

نجات غزه مظلوم وظیفه مسلمانان جهان است و یک وظیفه سنگینی بر گردن امت اسلامی است که اگر مسلمانان وحدت داشته باشند هیچگاه اجازه نمی‌دهند زنان و کودکان فلسطینی اینگونه به خاک و خون کشیده شوند، پیامبر (ص) می‌فرماید هر کس فریاد کمک‌خواهی کسی را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست بنابراین وظیفه شرعی ماست که دینمان را در راه نجات مسلمانان غزه ادا کنیم.

در گذشته همه تفرقه‌هایی که بین مسلمانان رخ داده کار رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث است که با شناخت قوی وارد می‌شدند اما از انقلاب اسلامی به بعد به یُمن وجود پُر خیر و برکت رهبری فقیه، مجتهد و عالم دشمنان ناکام بودند و به یُمن نعمت ولایت از گردنه‌ها عبور کردیم.

کشورهای اسلامی و حاشیه خلیج فارس یا خود را فروخته‌اند یا بعضاً می‌فروشند و از موضع وحدت‌آمیز کوتاه می‌آیند، مسلمانان باید وحدت دنیای استکبار را ببیند که کشورهای اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در یک گروه واحد برای یک هدف واحد موضع‌گیری می‌کنند در این صورت پی می‌برند که وحدت آن‌ها باید آنقدر مستحکم باشد که ذره‌ای خلل در آن وارد نشود؛ استکبار جهانی همواره به دنبال تفرقه‌افکنی و حیله بوده است اما چیزی که باعث می‌شود مسلمانان در مقابل آن‌ها دوام بیاورند و پیروز شوند وحدت و یکپارچگی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از