حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/07/16 شمسی | 2024/10/07 میلادی
قالی‌بافان لرستانی ۶ هزار متر فرش بافتند
مدیرکل صمت لرستان:

قالی‌بافان لرستانی ۶ هزار متر فرش بافتند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: امسال قالی‌بافان لرستانی ۶ هزار مترمربع فرش بافتند و ۵۱۰ نفر نیز دوره‌های فرش‌بافی را آموزش دیدند.

بهمن جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: یکی از هنرهای مردمان لرستان، بافتن فرش است که هرساله دوره‌های آموزشی برای فراگیران این هنر برگزار می‌شود که امسال ۱۷ دوره برگزار شد و ۵۱۰ نفر این مهارت را آموزش دیدند.

وی افزود: امسال قالی‌بافان لرستانی بیش از ۶ هزار مترمربع فرش دستباف را با نقش و نگارهای بسیار زیبا بافتند که فرش‌های دستباف لرستان از نظر طرح و رنگ بسیار زیبا و منحصربه‌فرد هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که صورت گرفته، صدور مجوز برای ۱۰۰ نفر از افراد پشتیبان در این حوزه است که با ایجاد کارگاه‌هایی برای ۵۰۰ نفر، شرایط فرش‌بافی را ایجاد کردند.

جعفری سرمایه در گردش را مهم‌ترین مشکل قالی‌بافان لرستانی برشمرد و گفت: در حال حاضر قالی‌بافان مشکل سرمایه در گردش دارند که برای رفع این مشکل تلاش شده تا با ارائه تسهیلات بتوانند مشکل خود را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه صادرات فرش به صورت مستقیم از استان انجام نمی‌شود، افزود: فرش‌های تولیدی از استان‌های دیگر صادر می‌شود و از استان به صورت مستقیم انجام نمی‌شود به همین خاطر رقم دقیقی از میزان صادرات وجود ندارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر از قالی‌بافان لرستانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند اما برخی از افراد هم تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از