حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان:

قیام امام حسین(ع) الگوی آزادی‌خواهان جهان است

قیام امام حسین(ع) الگوی آزادی‌خواهان جهان است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان گفت: قیام امام حسین(ع) الگوی آزادی‌خواهان جهان شده است و شهری در جهان نیست که پرچم امام حسین(ع) در آنجا برافراشته نشده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: امروز مسئله محرم و شهادت امام حسین(ع) جهانی شده و این محرم فقط متعلق به مسلمانان و شیعیان جهان نیست بلکه همه عالم با هر دین و آئینی و همه آزادگان جهان، امام حسین(ع) را از خود می‌دانند.

وی افزود: آزادگان جهان، امام حسین(ع) را به عنوان الگوی آزادی قرار داده و شهری در جهان نیست که پرچم امام حسین(ع) در آنجا برافراشته نشود که این به خاطر راه امام حسین(ع) و راه دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالمان است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان تصریح کرد: امروز می‌بینیم که مردم و کودکان غزه زیر یوغ و ستم یزیدیان زمان هستند و حسینیان عالم باید از آن‌ها دفاع کنند و به داد آن‌ها برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی بیان کرد: اصلی‌ترین هدف و درس قیام عاشورا این است که باید در برابر ظالمان ایستاد و امام حسین(ع) و یاران باوفایش در کربلا این اقدام را انجام دادند و برای احیای دین تا پای جان ایستادند و به شهادت رسیدند لذا امروز وظیفه داریم که ابعاد و فلسفه مهم این قیام را به خوبی تبیین نمائیم.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ عاشورا گفت: امروز شاهدیم که مکتب امام حسین(ع) در بسیاری از کشورهای دنیا در حال ترویج است و تمسک به فرهنگ عاشورای حسینی سبب می‌شود تا با ایستادگی در برابر دشمنان، جبهه حق همیشه پیروز میدان باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از