حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

مدیریت آب کشاورزی نیازمند همت همه‌جانبه است

مدیریت آب کشاورزی نیازمند همت همه‌جانبه است

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با توجه به فصل تابستان، مدیریت آب در حوزه کشاورزی همت همه‌جانبه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، جواد گودرزی ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: بروجرد به دلیل دارا بودن ظرفیت‌هایی، به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی استان شناخته شده که به برخی از استان‌های همجوار نیز محصولات خود را عرضه می‌کند.

وی افزود: حل مشکلات زیرساخت‌ها در حوزه کشاورزی  منجر به افزایش تولید می‌شود لذا باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به رسیدن فصل تابستان و مدیریت آب، تصریح کرد: مدیریت آب در کشاورزی یک همت همه‌جانبه نیاز دارد به طوری که در بحث مرمت قنوات اقدام کردیم اما لازم است مرمت دریچه‌گذاری رودخانه‌ها با هدف تقسیم عادلانه آب انجام شود چرا که ما هنوز هم در شرایط خشکسالی هستیم.

گودرزی بیان کرد: برای عبور از بحران کم‌آبی، کانال‌های کشاورزی با مشارکت مردم انجام می‌شود اما یکی از مشکلات در حوزه کشاورزی این است که آنچه باید در کشاورزی هزینه شود در جای دیگری هزینه می‌شود و این تولیدی را با دنبال ندارد لذا باید به این مهم توجه شود.

وی از افتتاح یک واحد صنایع تبدیلی در بروجرد خبر داد و گفت: در حمایت از بخش‌های زنجیره تولید، در هفته دولت صنایع تبدیلی نارین افتتاح می‌شود که ارزآوری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: سالانه ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی، تولید ۲۱ تن گوشت مرغ، تولید ۷۶۹ تن عسل، تولید بیش از ۳ هزار تن گوشت قرمز و ۴۱ هزار تن شیر سبب شده تا بروجرد در تولید این محصولات به عنوان قطب تولید شناخته شود.

گودرزی بیان کرد: با توجه به فعال کردن ظرفیت‌ها نیز به زودی یک‌میلیون قطعه مرغ دیگر به ظرفیت تولید بروجرد اضافه می‌شود ولی مشکل اینجاست که انبار پشتیبانی نداریم که باید برای این انبار هم در شهرستان فکری شود تا ایجاد گردد.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از