حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس ستاد مرکز اعتکاف کشور:

مراسم معنوی اعتکاف در ۱۰۳ کشور برگزار شد

مراسم معنوی اعتکاف در ۱۰۳ کشور برگزار شد

رئیس ستاد مرکز اعتکاف کشور گفت: سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در ۱۰۳ کشور مختلف دنیا برگزار شده که نشان از گسترس این آئین معنوی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف که در سالن ایثار خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسم اعتکاف در حد بسیار کم برگزار می‌شد ولی با پیروزی انقلاب زمینه برای گسترش این آئین معنوی فراهم شد.

وی افزود: اگر قابلیت نبود این موهبت نصیب ملت ایران نمی‌شد و همچنان بر چهره ایران می‌درخشد که مردم متدین، متعهد و انقلابی ایران اسلامی این مراسم را به خوبی در مساجد برگزار می‌کنند.

رئیس ستاد مرکز اعتکاف کشور با بیان اینکه اعتکاف، موهبت و عنایت الهی است، گفت: امروز در بستر ظهور هستیم و اعتکاف و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بهترین فرصت برای توجه به این مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای بیان کرد: امروز به ضروری‌ترین نیاز بشر مشغول هستیم که هویت ما را رقم می‌زند و آن معنویت و اخلاق است که اگر این در انسان نهادینه شود می‌تواند آثار زیادی به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: فرهنگ دینی، فرهنگی است که به فضل خدا با هدایت مراجع تقلید همراه است و رهبری در گام دوم انقلاب به این مهم توجه کرده و افق چهل ساله تعریف کردند و اینگونه است که بیانیه گام دوم، شورای علمی را هدایت کرد تا سند راهبردی اعتکاف را تهیه نماید.

رئیس ستاد مرکز اعتکاف کشور یادآور شد: به برکت این سند امروز اعتکاف در کشور انسجام دارد و نظام اسلامی موفق شده در بُعد علمی اقدام زیادی در زمینه اعتکاف داشته باشد به طوری که از ۶۹ کشور در این زمینه اثر مختلف ارسال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای گفت: مراسم اعتکاف در ۱۰۳ کشور سال گذشته برگزار شد و امسال قطعاً کشورهای زیادی این مراسم را برگزار می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از