حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مردم لرستان۳۳ هزار واحد خون اهداء کردند
مدیرکل انتقال خون لرستان:

مردم لرستان۳۳ هزار واحد خون اهداء کردند

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: لرستانی‌ها در نیمه نخست امسال ۳۳ هزار و ۳۶۶ واحد خون اهداء کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی انتقال خون لرستان، علی سوری اظهار داشت: ۴۰ هزار و ۷۳۴ نفر در نیمه نخست امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع افرادی که جهت اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کردند، ۳۳ هزار و ۳۶۶ نفر پس از معاینه پزشکی با توجه به داشتن شرایط موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون لرستان عنوان کرد: از مجموع اهدا کنندگان خون استان، ۲ هزار و ۶۶۶ نفر بانوان لرستانی بودند که جهت اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند.

سوری با اشاره به افزایش ۴.۵۵ درصدی اهداءکنندگان مستمر استان، گفت: از مجموع اهداءکنندگان ۱۸ هزار و ۸۷۶ نفر اهداءکنندگان مستمر و ۵ هزار ۸۸۷ نفر برای اولین‌بار به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند.

 وی اهدای پلاکت آفرزیس را از دیگر اقدامات خداپسندانه مردم لرستان دانست و بیان کرد: امسال ۴۶۱ نفر از مردم استان لرستان اقدام به اهدای پلاکت آفرزیس کردند که در مقایسه با تعداد ۳۳۵ نفر سال گذشته، بیش از ۳۷ درصد افزایش داشته است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از