حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مشکلات انجیرکاران پلدختر پیگیری می‌شود
استاندار لرستان:

مشکلات انجیرکاران پلدختر پیگیری می‌شود

استاندار لرستان یکی از مشکلات جدی انجیرکاران پلدختر و معمولان را مسئله آب دانست و گفت: مشکلات انجیرکاران پلدختر پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت ظهر امروز در حاشیه بازدید از جشنواره انجیر شهرستان‌های معمولان و پلدختر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به قصد تجلیل از کشاورزان معمولان و پلدختر و به پاس شکرگذاری از خداوند کریم که این برکات و نعمات را به ما داده به شهرستان پلدختر سفر کردیم.

وی افزود: مردم این منطقه با زحمات و تلاششان توانسته‌اند حداکثر بهره‌برداری را از این سرزمین با ارزش داشته باشند؛ انجیرکاران توانسته‌اند به‌طور متوسط بین ۱۵ تا ۳۰ تُن در هر هکتار محصول تولید کنند و این نشان می‌دهد که این مقدار می‌تواند افزایش پیدا کند.

استاندار لرستان عنوان کرد: جشنواره انجیر برگزار شد تا هم موضوع کشت انجیر را توسعه دهیم و هم مشکلات کشاورزان را ملاحظه و بررسی کنیم.

وی انجیر پلدختر و معمولان را یک محصول با ارزش و نادر دانست و بیان کرد: شاید تنها رقیب این محصول در کشور ترکیه تولید شود بنابراین امیدواریم بتوانیم فرایند فرآوری، تجاری‌سازی و برندسازی این محصول را در سطح بین‌المللی توسعه دهیم.

شفقت تصریح کرد: محصول انجیر پلدختر می‌تواند تنوع متعددی هم داشته باشد به همین جهت ما از خواهران حاضر در جلسه دعوت کردیم تا کار فکری بکنند تا محصولات متعددی از این محصول ایجاد کنند.

وی در رابطه با مشکل انجیرکاران اظهارداشت: مشکلات انجیرکاران با حضور برخی از باغداران معمولان و فرماندار پلدختر در دفتر استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت همچنین با مدیرجهاد کشاورزی استان صحبت‌هایی انجام شد.

استاندار لرستان یکی از مشکلات جدی انجیرکاران را آب دانست و افزود: مسئله آب باید ساماندهی و مدیریت شود تا از این مقدار آبی که وجود دارد بهره‌برداری بیشتری شود.

وی مشکل دیگر انجیرکاران را مسئله ترویج دانست و عنوان کرد: در این رابطه نیز با مسئولان جهاد کشاورزی صحبت کردم تا تیم ترویج تخصصی‌تری آموزش دهند تا بتوانند با مردم کار کنند.

شفقت بیان کرد: برای توسعه محصول انجیر در آینده، نیاز داریم که کار تحقیقاتی و دانشگاهی روی آن انجام شود، علاوه بر این مسئله جاده‌های بین روستایی مورد بحث قرار گرفت و در نهایت بنا شد پس از برداشت محصول و پایان فعالیت باغداران این مسائل و مشکلات در دفتر استاندار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی نبود سردخانه را یکی دیگر از مشکلات باغداران برشمرد و گفت: برای ایجاد سردخانه از مردم تقاضا داریم یا خودشان تشکیل تعاونی بدهند و یا اینکه سرمایه‌گذار پای کار بیاورند، اگر کسی سردخانه داشته باشد و بتواند ارزش بهره‌برداری محصول را بالا ببرد و در زمان دیگری به فروش برسد قطعاً تسهیلاتش را فراهم می‌کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از