حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان:

مشکلات جامعه کارگری لرستان پیگیری می‌شود

مشکلات جامعه کارگری لرستان پیگیری می‌شود

استاندار لرستان گفت: مشکلات جامعه کارگری لرستان به عنوان ارکان اصلی اقتصاد و تولید پیگیری می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک، فرهاد زیویار ظهر امروز در جلسه کمیسیون کارگری استان لرستان به تشکیل یک کارگروه برای بررسی و پیگیری خواسته‌های کارگران اشاره کرد و اظهارداشت: مشکلات جامعه کارگری استان به عنوان ارکان اصلی اقتصاد و تولید پیگیری می‌شود.

وی افزود: این کارگروه با حضور متولیان تشکیل شده و نتیجه آن اعلام و متولیان امر از جمله مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی و نماینده کارگران در این کارگروه حاضر می‌شوند.

استاندار لرستان به تاثیر زحمات کارگران بر معاش مردم، اقتصاد، مقاومت، رونق تولید و مهار تورم اشاره کرد و عنوان کرد: جامعه کارگری ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و همواره در صحنه‌های مختلف سیاسی و ملی کشور نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی یکی از مطالبات مهم جامعه کارگری را احیاء صنایع تعطیل و نیمه تعطیل برشمرد و گفت: احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است که اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

زیویار تصریح کرد: واگذاری برخی صنایع مهم استان از جمله پارسیلون خرم‌آباد یکی از چالش‌های مهم در مسیر احیاء واحدهای تولیدی است و نحوه واگذاری‌ها و نرخ‌های واگذاری تعیین شده باید به گونه‌ای باشد که منافع استان به‌ویژه جامعه کارگری لرستان در آن به خوبی دیده شود.

وی گفت: در مقایسه با دوره‌های گذشته دستاوردهای قابل قبولی در احیای مراکز تولیدی راکد و نیمه راکد داشته‌ایم اما مشکلات زیاد بوده و برای بهتر شدن همچنان باید تلاش کرد.

استاندار لرستان اظهارداشت: در جلسه کمیسیون کارگری استان که با حضور مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئولان تشکل‌های کارگری برگزار شد، مهم‌ترین مطالبات جامعه کارگری عنوان شد.

احیاء کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل، حضور مستمر نمایندگان جامعه کارگری در جلسات کمیسیون‌های کارگری، وضعیت دفترچه درمانی، اسکان و ساماندهی کارگران ساختمانی در حاشیه شهرها به جای مرکز، پیگیری برای پرداخت معوقه‌های بیمه‌ای کارگران و تبدیل وضعیت کارگران در برخی پروژه‌ها از مهم‌ترین مطالبات تشکل‌های کارگری در این جلسه بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از