حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مسئول ثبت آثار میراث فرهنگی لرستان:

منزل پدری شهید محمد بروجردی ثبت ملی می‌شود

منزل پدری شهید محمد بروجردی ثبت ملی می‌شود

مسئول ثبت آثار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: منزل شهید محمد بروجردی (مسیح کردستان) ثبت ملی می‌شود.

محسن طرحانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: هر ساله تعدادی از آثار طبیعی، تاریخی و معنوی که قابلیت ثبت ملی دارند با تشکیل پرونده، به وزارتخانه ارسال می‌شود که پس از بررسی‌های لازم ثبت ملی شود.

وی افزود: یکی از آثاری که قابلیت ثبت ملی دارد، منزل پدری شهید محمد بروجردی (مسیح کردستان) در روستای دره‌گرگ شهرستان بروجرد است که بررسی‌های لازم صورت گرفته و پرونده این اثر به تهران ارسال شده که در صورت موافقت، ثبت ملی شود.

مسئول ثبت آثار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: آثاری که ثبت ملی می‌شوند، قابلیت بازدید گردشگران را دارند که این آثار می‌تواند طبیعی، تاریخی و یا معنوی باشد.

طرحانی از ثبت ۱۶ اثر در سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد آثار طبیعی بوده و علاوه بر این نیز یک اثر تاریخی که مسجد در خیابان جعفری بروجرد است در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: همچنین ۱۵ پرونده ثبت اثر نیز تشکیل شده که به تهران ارسال گردید تا بررسی لازم صورت گیرد و تعداد زیادی از این آثار ثبت ملی خواهد شد.

معاون میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: با ثبت ۱۶ اثر ملی در سال جاری، تعداد آثاری که در استان تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده به ۲ هزار و ۴۸۰ اثر افزایش یافته است که تا پایان سال نیز تعداد دیگری ثبت ملی خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از