حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی محدود به ۱۴۰۲ است

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی محدود به ۱۴۰۲ است

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی صرفاً تا پایان سال جاری است و پس‌ازآن مطابق رویه‌های قبل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سازمان امور مالیاتی کشور بخشودگی جرائم قابل‌بخشش مالیات و عوارض و جرائم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم را از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض کرده بود که تا پایان سال جاری اعتبار دارد.

مطابق این بخشنامه، اختیار بخشودگی جرائم مالیات و عوارض قابل‌بخشش هرسال/ دوره برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا پایان سالجاری اقدام نمایند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال بخشودگی جرائم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هرسال دوره می‌باشد و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، مانع اعمال بخشودگی جرائم قابل‌بخشش نخواهد بود.

گفتنی است مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی صرفاً تا پایان سال جاری است و این مهلت قابل تمدید نبوده و پس‌ازآن مطابق رویه‌های قبل خواهد بود.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از