حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
یادداشت؛

مهیا شدن برای ضیافت‌الله

مهیا شدن برای ضیافت‌الله

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی مسئول نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان نوشت: شعبان فرصتی برای مهیا شدن ضیافت‌الله است و باید با آمادگی وارد رمضان شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، انسان از زمانی که متولد می‌شود تا زمانی که از دنیا می‌رود، فرصتی در اختیار دارد که اگر بتواند در مسیر درست قرار گیرد، از هر لحظه عمر خود استفاده خوبی نموده و اگر در بیراهه قرار گیرد، عمر خود را هدر داده و در نهایت مسیر پشیمان و متضرر است.

ماه رمضان نزدیک است، بوی ماه بندگی و عبادت به مشام می‌رسد اما ماه رمضان هم مانند فاصله تولد تا مرگ است که اگر از لحظه اول ماه رمضان تا انتهای آن را مراقبت کنیم و بتوانیم از هر لحظه آن بهره ببریم، در آخرین روز ماه رمضان خیلی احساس خوشحالی داریم.

اگر انسان در طول ماه رمضان کوتاهی کند و لحظات طلایی ماه خدا را هدر دهد، در آخر این ماه احساس خسران می‌کند که با خود می‌گوید ای کاش بیشتر دقت می‌کردیم و از این فرصت برای ذخیره توشه آخرت استفاده می‌کردم.

روزه و هر عبادتی در ماه رمضان حکمت و ثواب‌ زیادی دارد و اگر الان که ماه رمضان نیامده، یک آیه قرآن تلاوت شود فقط ثواب تلاوت یک آیه محسوب می‌شود اما وقتی در ماه رمضان قرآن خوانده می‌شود، برای هر یک آیه، ثواب یک ختم قرآن نوشته می‌شود، کمک به نیازمندان و فقرا، عبادت، نفس کشیدن و حتی خواب فرد روزه‌دار هم اجر زیادی دارد که همه اینها نشان‌دهنده این است که ماه رمضان سراسر برکت و رحمت است.

خدا در ماه رمضان می‌بخشد، از گناهانی که انسان به هر دلیلی گرفتار شده، می‌گذرد و انسان با بهره‌مند شدن از این ماه می‌تواند همه گناهان خود را دور بریزد و مانند نوزادی تازه متولد شده، بدون هیچ گناه و کینه‌ای دوباره به زندگی خود برگردد.

رمضان در واقع یک سفر معنوی است که باید با آمادگی کامل وارد این ماه شد، شعبان بهترین فرصت برای آماده شدن ماه رمضان است و در این ساعات و روزهای پایانی ماه شعبان باید خود را مهیا کرد تا به مهمانی خدا برویم.

در ماه مهمانی خدا، انسان از خوردن و آشامیدن در طول روز منع شده که در واقع این کار تمرین اراده و بندگی است و با عمل به دستورات خدا می‌توانیم خود را به خدا برسانیم و اوج بندگی را نشان دهیم.

رمضان، درس‌های زیادی را به همراه دارد، درس بندگی، دستگیری از نیازمندان، ایمان و شب‌زنده داری در شب‌های قدر، توبه و استغفار، مانوس شدن با قرآن که هر یک انسان را به درجه‌ای از تقوا و خودسازی می‌رساند.

ماه رمضان بهترین فرصت است که انسان از خدای خود بخواهد تا کمک نماید تا انسان تسلیم هوای نفس شیطانی نشود و استمرار هر یک از این اعمال نیک و پسندیده می‌تواند انسان را به سعادت برساند و از انحراف در مسیر نادرست دور نماید.

در این ماه افطاری دادن ثواب و اجر زیادی دارد، یادمان باشد نیازمندانی هستند که می‌توانیم آن‌ها را یاری کنیم و سفره‌های دلمان با کمک به نیازمندان بزرگ‌تر می‌شود.

تنها دو روز فرصت داریم تا خود را برای ورود به بهترین ماه خدا آماده نمایئم پس لازم است ابتدا با توبه و دوری جُستن از کارهای ناپسند و گناه، عاری از هر گونه گناهی وارد ماه رمضان شویم و بهترین ره توشه‌ها را برای آخرت برداریم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از