حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده مردم دورود و ازنا مطرح کرد:

مکتب امام خمینی(ره) الگویی برای آزادی‌خواهان دنیا

مکتب امام خمینی(ره) الگویی برای آزادی‌خواهان دنیا

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: امروز آزادی‌خواهان جهان به این سمت و این تفکر گرایش پیدا کرده‌اند که مکتب، اندیشه و رفتار امام (ره) الگویی برای همه دنیاست.

روح‌ الله لک علی‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ضمن فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهارداشت: حرکت امام (ره) الگوی جامعی برای حرکت جامعه اسلام بود و امام خمینی (ره) در انقلاب سال ۵۷ کاری را انجام داد که بعد از جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین اتفاقاتی بود که در تاریخ دنیا رقم خورد.

وی افزود: انقلاب ۵۷ در شرایطی که یک دو قطبی در دنیا بین کمونیسم و لیبرالیسم حاکم بود و هیچ صدای دیگری شنیده نمی‌شد ظهور کرد و امام خمینی (ره) پیامی را با خودش آورد که «نه شرقی و نه غربی» و می‌شود به غیر از شرق و غرب صدای دیگری باشد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منظور از نه شرقی و نه غربی همین بود که ما نه متعلق به کمونیسم هستیم و نه لیبرالیسم. از این رو امام (ره) در یک کشور شیعه یک صدایی در دنیا ایجاد کرد که آرام آرام مستضعفین جهان همراه با این صدا شدند.

وی بیان کرد: امروز می‌بینیم در روز قدس در تمام دنیا و حتی در کشورهای اروپایی، مسلمانان به خیابان می‌آیند و علیه امپریالیسم و مستکبران دنیا راهپیمایی می‌کنند؛ اینکه امروز خیلی راحت در کشورهای غربی و حتی آمریکا دانشجویان علیه صهیونسیم راهپیمایی می‌کنند همه از دستاوردهایی است که حضرت امام خمینی (ره) با آن تفکری که داشت، در دنیا ایجاد کرد.

لک علی‌آبادی گفت: بحث ایران یک طرف و ترمیم مسیر تاریخ در کشورمان یک بحث دیگر است، برای کشوری که همیشه مستعمره بود و نگاهش به نگاه دنیای غرب بود چه اتفاقی می‌افتد و چه تصمیمی می‌گیرند که باید گفت تصمیم‌سازان افراد و کشورهای دیگری بودند و اجرا کننده در کشور ایران و متاسفانه فقط در کشور ایران، سرمدارانمان مجری بودند ولی با ظهور حضرت امام (ره) برعکس شد و اصلاً تصمیم‌سازان عوض شدند.

وی تصریح کرد: در دنیا افرادی فکر نمی‌کردند یک روزی مثلاً کشوری مانند یمن در مقابل تمام زر، زور و تزویری که در دنیای غرب متبلور می‌شود، بماند و با قدرت بایستد. در طوفان‌الاقصی می‌بینید که چطور اسرائیل را به زانو در می‌آورد و یا بحث تقابلی که امروز در دنیا و بین تفکر آزادی‌خواهان در مقابل تفکر صهیونیسم ایجاد شد، همه از دستاوردهای امام خمینی (ره) است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق با آن حجم گسترده نسبت به جنایاتی که اسرائیل چه در منطقه و چه در حمله مستقیم به سفارت ایران انجام داد، تصور دنیا اصلاً این نبود که یک عملیات گسترده به نام «عملیات صادق» شکل بگیرد و تمام آسمان‌های کشورهای منطقه در تسخیر پهپهادهای ایرانی باشد.

وی اظهارداشت: در «عملیات صادق» این پیام به دنیا مخابره شد که جمهوری اسلامی هر روز قدرتمندتر و قوی‌تر حرکت می‌کند.

لک علی‌آبادی افزود: در طول تاریخ هیچ کشوری به مواضع کشوری که دارای سلاح هسته‌ای بوده هیچ عملیاتی را نداشته به جزء جمهوری اسلامی که یک بار در انتقام از خون سردار شهید سلیمانی مواضع ایلات متحده آمریکا را در عراق و یک بار مواضع رژیم صهیونسیتی را در عملیات وعده صادق مورد هدف قرار داد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) یک مکتب بود و این مکتب همچنان زنده است عنوان کرد: در تشییع پیکر امام(ره) جمعیت میلیونی حضور پیدا کردند که دنیا مقهور این جمعیت بود؛ بعد از سال‌ها که می‌گذرد سردار حاج قاسم سلیمانی که شهید می‌شود تمام دنیا عزادار می‌شوند و تمام ایران به خیابان‌ها می‌آیند و آن تصوری که در فضای مجازی ایجاد کرده بودند که شاید مردم همراه با جمهوری اسلامی نیستند، شهید سلیمانی آن فضا را می‌شکند و مردم را دوباره به خیابان‌ها می‌آورد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سانحه هوایی که برای شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان رخ داد باز هم مردم نشان دادند که وقتی پای آرمان‌های انقلاب  و دفاع از حق به میان باشد چطور به خیابان‌ها می‌آیند و یک حرکت عظیمی را ایجاد می‌کنند که در راستا و ادامه دهنده آن مسیری بوده که حضرت آقا ترسیم کردند.

وی گفت: هرچه جلوتر می‌رویم چه در کشور، چه در جهان اسلام و چه در همه دنیا امروز می‌بینیم آزادی‌خواهان به این سمت و این تفکر گرایش پیدا کردند که مکتب، اندیشه و رفتار امام (ره) برای همه دنیا الگوست و مطمئن باشید که این مسیر یک مسیر الهی است ان‌شاءالله تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از