حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون استاندار لرستان خبر داد:

نرخ آزاد سوخت برای امتناع‌کنندگان از مصرف گاز

نرخ آزاد سوخت برای امتناع‌کنندگان از مصرف گاز

معاون استاندار لرستان گفت: سوخت به افرادی که در شهرها و یا روستاها بدون دلیل منطقی از گاز شهری استفاده نمی‌کنند با نرخ فوب خلیج فارس فروخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سیروس ابراهیمی در جلسه کمیته سوخت استان لرستان که با موضوع بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه برگزار شد اظهارداشت: وزارت نفت و در ذیل آن شرکت‌های تهیه و توزیع فرآورده‌های نفتی در استان‌ها مکلف‌اند طبق قانون از فروش نفت سفید و گاز مایع با قیمت یارانه‌ای به افرادی که بدون دلیل حاضر به استفاده از سیستم لوله‌کشی گاز شهری نیستند، امتناع کند.

وی افزود: روستائیانی که به شبکه گاز شهری دسترسی ندارند با تایید شرکت گاز مربوطه از این امر مستثنی بوده و گاز مایع و یا نفت سفید را با نرخ یارانه‌ای دریافت خواهند کرد.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: در مورد کسبه‌ای که با دلیل منطقی نیاز به استفاده از گاز ال پی جی و یا نفت سفید دارند نیز باید گفت اگر نیاز این کسبه از طرف دستگاه مرجع و یا صنف مربوطه تایید شود می‌توانند سوخت یارانه‌ای دریافت کنند.

وی بیان کرد: روستائیان و کسبه‌ای که مشمول دریافت سوخت یارانه‌ای هستند باید در سامانه صدف ثبت نام کنند و برای این کار متقاضیان باید به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنند تا برای بررسی میدانی به دستگاه‌های ناظر ارجاع داده شوند.

ابراهیمی گفت: بدیهی است در صورت تایید دستگاه ناظر و معرفی به شرکت پخش می‌توانند در لیست سامانه صدف ثبت و سوخت یارانه‌ای خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: به افرادی که بدون دلیل منطقی از استفاده از شبکه گاز شهری سرباز می‌زنند توصیه می‌شود نسبت به گازکشی شهری اقدام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از