حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/09/14 شمسی | 2024/12/04 میلادی
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن سفیر افلاک | safireaflak هستید؟
لزوم آشنایی دانش‌آموزان به امر پژوهش
مسئول پژوهش آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد:

لزوم آشنایی دانش‌آموزان به امر پژوهش

مسئول پژوهش آموزش و پرورش لرستان گفت: تحول و پویایی هر جامعه در گِرو توجه به امر پژوهش است و باید دانش‌آموزان را از دوران مدرسه با امر پژوهش و ضرورت این مهم در مسائل مختلف آشنا کنیم.

حسن اسماعیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به هفته پژوهش، اظهار داشت: نهادینه‌کردن پژوهش یکی از مهم‌ترین ضرورت‌‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد چرا که در حوزه‌های مختلف، با پژوهش می‌توان به راهکار اصلی دست یافت.


وی با بیان اینکه جایگاه پژوهش در نظام آموزشی باید ارتقاء یابد، افزود: رفع مسائل و مشکلات منوط به این است که به شیوه علمی به آن پرداخته شود تا نتیجه مورد نظر را بتوان به دست آورد.


مسئول پژوهش آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه مدیریت دانش به پژوهش خواهد انجامید، تصریح کرد: وقتی نگاه‌ها، پژوهش‌محور باشد و وقتی تصمیم و برنامه‌ریزی با محوریت پژوهش باشد، سبب می‌شود تا نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته باشد.


اسماعیل‌زاده بیان کرد: امسال در راستای اجرای طرح اقدام‌پژوهی، ۳ هزار و ۹۰۰ فرهنگی شرکت کردند و ۳ هزار و ۴۰ اثر در حوزه‌های مختلف ارسال شد که ۱۳ اثر برتر به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت سه نفر از پژوهشگران استان لرستان موفق شدند رتبه‌های برتر را در بخش‌های مختلف از آن خود کنند.


وی عنوان کرد: همزمان با هفته پژوهش نیز از پژوهشگران برتر در استان تقدیر خواهد شد و تلاش می‌شود تا با اقدامات و برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دارند بتوانیم توجه به جایگاه پژوهش را افزایش و ارتقاء دهیم.


مسئول پژوهش آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که برای هفته پژوهش که از ۱۷ آذر آغاز می‌شود، در نظر گرفته شده، برگزاری کلاس‌های کارگاهی است که این برنامه هم نقش مهمی در نهادینه‌کردن پژوهش و اهداف لازم در این راستا دارد.


اسماعیل‌زاده خاطر نشان کرد: تحول و پویایی هر جامعه در گرو توجه به امر پژوهش است و باید دانش‌آموزان را از دوران مدرسه با امر پژوهش و ضرورت این مهم در مسائل مختلف آشنا کنیم.


انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از