حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/29 شمسی | 2024/05/18 میلادی
یادداشت؛

نگاهی به نقش‌های ارزنده امنیتی و خدماتی سپاه

نگاهی به نقش‌های ارزنده امنیتی و خدماتی سپاه

سجاد دولتشاهی، فعال رسانه‌ای نوشت: از آنجایی که بخشی از ماهیت سپاه حل و فصل مشکلات خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ... است، این ارگان از بدو تشکیل انقلاب، میدان‌دار رفع مشکلات مردم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، از تاسیس سپاه پاسداران ۴۶ سال گذشت و عملکرد این مجموعه در اتفاقات و بحران‌ها به نحوی بوده که نام این ارگان همیشه ترجیح‌بند رتق و فتق گره‌های کور امنیتی‌، عمرانی، سازندگی، اقتصادی، اجتماعی و .... بوده است، به گونه‌ای که در پای بسیاری از مشکلات خرد و کلان ملی، رد قطرات خون یک پاسدار خودنمایی می‌کند.

نقش‌های نظامی و دفاعی در جنگ‌ تحمیلی و غائله‌های کردستان، ترکمن‌صحرا، خلق عرب، آذربایجان، نا‌امنی‌های سریالی منافقین داخلی و اشرار در خطوط مرزی، باندهای سازمان‌یافته مافیایی و مبارزه با تروریست و نابودی هژمونی سرطانی داعش و از همه مهم‌تر حفظ امنیت و تمامیت ارضی ایران در مقابل چند ابر‌قدرت زیاده‌خواه نشان داد که امنیت ایران و بخش اعظمی از خاورمیانه مدیون جانفشانی کفن‌پوشان سبز‌رنگ است.

از آنجایی که بخشی از ماهیت سپاه حل و فصل مشکلات خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ... است، این ارگان از بدو تشکیل انقلاب، راهی رهین و یار غار ملت و میدان‌دار رفع مشکلات و محرومیت در استان لرستان بوده و هست.

نگارنده اوایل دهه هفتاد را به یاد دارد که سپاه پاسداران بر روی برنامه‌ریزی ریشه‌کنی فلج اطفال در ایران و لرستان متمرکز شده بود و خیلی زود با میدان‌داری بسیج و حضور در درب منازل و استفاده از قطره خوراکی در کمتر از نیم‌روز تمام کودکان لرستان در مقابل بیماری فلج اطفال بیمه شدند و این مرض خطرناک برای همیشه به خاطره‌ها پیوست.

در جریان زلزله مهیب فروردین ۸۵ لرستان، سپاه جز حلقه نخست ناجیان و امدادگران زلزله‌زدگان بود و در دیگر حوادث و بلایای طبیعی همیشه بخشی بزرگی از راه‌حل و یاور دولت‌های وقت و مردم بوده است.

شاید در اپیدمی عالم‌گیر کرونا هیچ نیروی نظامی در دنیا به اندازه سپاه‌ پاسداران مسئولیت‌پذیر و حاضر در صحنه نبود و مراکز صنعتی آن علاوه بر تخصیص توان خود برای تولید مواد ضدعفونی و دارویی، حتی دانشمندان این ارگان، پیگیر ساخت واکسن کرونا شدند که منتج به ساخت واکسن نورا شد که ۳ میلیون ایرانی با این محصول در مقابل کرونا واکسینه شدند.

سیل مخرب و ویرانگر پلدختر از آن دست بلاهای طبیعی است که طبق نظر دانشمندان هر هزار سال یکبار رخ می‌دهد و داستان پلدختر جمع نمی‌شد مگر با عزم مثال‌زدنی همه نیروهای جهادی، بسیج، سپاه، ارتش، هلال‌احمر و ....

سپاه‌ پاسداران در جریان این سیل بسیاری از داشته‌های لجستیک خود را راهی میدان کرد و حتی با فراخوان کشوری که اعلام شده بود بسیاری از پاسداران از اقصی نقاط ایران خود را به پلدختر رسانده و لباس سبز خود را مزین به خاک خدمت کردند و در سنگر خادمی ملت بیل به دست، غم‌های مردم سیل‌زده را جارو و پارو کردند.

همچنین بعضی روستاهای لرستان چندین سال است که دچار تنش آبی شده‌اند و تصاویر بانوان دبه‌ به دست، چند سالی هست که گزارش ثابت تابستانی بسیاری از خبرگزاری‌های لرستان شده که برای خاتمه وضع موجود بسیج سازندگی سپاه لرستان وارد گود شده و با ساخت شبکه انتقال آب و مخازن آب، طی یکی دو سال آینده بخش عمده مشکل کم‌آبی این مناطق را برطرف می‌کند.

تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان لرستانی ترک قطعی معتادان متجاهر ماده ۱۶ با سبک و روشی نو و اهدای هزاران وام قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی جوانان بیکار و مادران خانه‌دار و سرپرست خانوار، تنها گوشه‌ای از کارنامه خدمات سپاه پاسداران است که در لرستان به ثبت رسیده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت اقشار مختلف ملت ایران و تبعیت از ولایت‌فقیه و اتکا به ذات مقدس الهی و توسل به دامن اهل بیت علیه‌السلام می‌رود تا گوشه‌ای از پازل تحقق آرزوهای بزرگ مستضعفان جهان که همان حکومت عدالت و مساوات جهانی است انشاءالله باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از