حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

شهادت آیت‌الله رئیسی و همدردی آزادی‌‌خواهان جهان

شهادت آیت‌الله رئیسی و همدردی آزادی‌‌خواهان جهان

مهدی اسماعیلی تحلیلگر سیاسی در یادداشتی نوشت: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، بسیاری از آزادی‌خواهان جهان ابراز همدردی کردند و این نشان می‌دهد شهید خدمت همان مسیر عدالتی را طی کرد که آزادی‌خواهان جهان به دنبال این حرکت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شهادت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی بسیار اتفاق ناگواری بود که هفته گذشته رخ داد اما تقدیر الهی اینگونه بود که بزرگ‌مرد خدمت در راستای رفع مشکلات مردم، کمک به محرومان، تحقق اهداف انقلاب همه تلاش خود را به کار گیرد و در همین مسیر خدمت هم به شهادت برسد که به سیدالشهدای خدمت شناخته شد.

ملت ایران در همان لحظات اولیه وقوع این حادثه، با حضور در امامزادگان و مساجد دست به دعا شدند تا رئیس جمهوری که چندین سال برای خدمت به مردم تلاش کرده بود در سلامت باشد اما بعد از اعلام خبر شهادت شهید آیت‌الله رئیسی مردم اوج ناراحتی و غم از دست دادن رئیس جمهور محبوبشان را با برگزاری مراسمات مختلف نشان دادند.

به برکت اسلام، قرآن، فرهنگ شیعه، این راهبرد در بستر منطقه و جهان در حال گسترش است و در مقاطعی از انقلاب شاهد حضور بسیار گسترده مردم برای برگزاری مراسمات بودیم که ملت ایران در هر گوشه از این کشور در غم شهادت شهید رئیسی سنگ تمام گذاشتند و در شهرهایی که تشییع برگزار شد، مردم با حضور در خیابان‌ها تقدیر خود را از رئیس جمهور خدمت‌گزار نشان دادند.

به سبب حرکتی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع شده به رهبری امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران یک راهبرد و یک منطق ایجاد کرد که در مقابل قدرت‌های جهانی باید ایستاد از همین رو جبهه حق و عدالت در مسیر گسترش قرار گرفت و به فضل الهی، جبهه مقاومت هر روز قدرتمندتر می‌شود.

در همین بستر و از همین مکتب امام راحل، افرادی به نام شهید سردار سلیمانی و شهید آیت‌الله رئیسی پرورش یافتند که دلداده و وابسته به این حرکت انقلابی و اسلامی بودند، وجود چنین عزیزانی یک جریان‌سازی دارد و شهادتشان برکات و اثرات دیگری داشته است.

ملت غیور ایران در هر برهه‌ای در سطوح مختلف به موقع در صحنه حضور دارند و در تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی نیز شاهد حضور چند میلیونی مردم بودیم که همه این حرکات نشات گرفته از یک حرکت الهی است که ثابت کردند ما در صحنه هستیم و در ادامه مسیر نیز حضور داریم.

مجاهدت، منش، اخلاق، صداقت، اخلاص، ساده زیستی شهید آیت‌الله رئیسی سبب شد تا مردم به پاس این همه مجاهدت، برای تشییع حضور یابند که این حضور میلیونی در تشییع بازتاب جهانی داشت و همه این موارد نشان می‌دهد اگر می‌خواهیم در این مسیر حرکت کنیم و به تعالی و قله برسیم و همچنین شاهد تحقق آرمان‌های الهی باشیم باید در مسیر ولایت حرکت کنیم.

امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود، به این معنا که انقلاب اسلامی ایران به نقاط مختلف دنیا صادر شد که گروه‌های جبهه مقاومت، گروه‌های مردمی در دنیا شکل گرفته و روز به روز جبهه‌های مقاومت در دنیا در حال قوی شدن هستند لذا باید توجه داشت که گرایش ملت‌های دنیا به جبهه حق، اراده خداست.

اما آنچه در عمل رخ داد بعد از انقلاب بود که زمینه برای رشد و تعالی فراهم شد به طوری که در غزه و یا حرکت‌های مردمی و جنبش‌های دانشجویی شاهد خیز بلندی هستیم که همگی نشان از دلدادگی و گرایش به سمت عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و ستم را نشان می‌دهد.

امروز بعد از شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، نه فقط ملت ایران عزادارا و داغدار شد بلکه کشورهای دیگری هم در پی شهادت رئیس جمهور ایران، ابراز همدردی کردند و در کشورشان عزای عمومی اعلام نمودند که این موارد نشان داد شهید آیت‌الله رئیسی مسیری را طی کرد که امروز آزادی خواهان دلداده این حرکت هستند و این ابراز همدری ملت‌های دنیا با ایران به خاطر آرمان خواهی بود که برگرفته از مکتب امام راحل و اسلام ناب محمدی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از