حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/17 شمسی | 2024/05/06 میلادی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

همکاری ایران و پاکستان موجب ثبات بین‌المللی می‌شود

همکاری ایران و پاکستان موجب ثبات بین‌المللی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، همکاری ایران و پاکستان را زمینه‌ساز ارتقای امنیت مرز، ثبات منطقه و محیط بین‌الملل دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای امنیت مرزی دو کشور باشد که این امر تأثیر بسزایی در ثبات منطقه خواهد داشت و در امنیت بین‌الملل تأثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: تهران- اسلام‌آباد ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارند و دو طرف می‌توانند با کمترین هزینه از ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر بهره‌مند شوند.

عباس زاده مشکینی علایق و مشترکات فرهنگی ایران و پاکستان زیاد دانست و تأکید کرد: علایق فرهنگی از سوی دیگر می‌تواند زمینه گسترش روابط اقتصادی و همکاری برای تأمین امنیت را مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان علاوه بر اینکه می‌تواند مقصدی برای فروش کالاهای ایران باشد برای صادرات خدمات هم با جمعیت ۱۴۰ میلیونی مقصد خوبی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر جدیت و عزم دو طرف برای گسترش سیاسی و اقتصادی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور روز دوشنبه سوم اردیبهشت به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیئتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیسی در این سفر پس از استقبال رسمی، با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و سنا و همچنین فرمانده ارتش و استاندار پنجاب پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور همچنین به لاهور قطب فرهنگی و کراچی قطب اقتصادی پاکستان سفر کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین در ادامه برای افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، به این کشور سفر کرد.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از