حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/14 شمسی | 2024/08/04 میلادی
نماینده ولی فقیه در لرستان:

وضعیت نمازخانه‌ ادارات لرستان مطلوب نیست

وضعیت نمازخانه‌ ادارات لرستان مطلوب نیست

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: وضعیت نماز در نمازخانه‌های ادارات مطلوب نیست و انتظار داریم یک تحولی در این زمینه به وجود آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: آیه ۴۱ سوره حج می‌فرماید انسان‌ها وقتی صاحب قدرت می‌شوند و مسئولیتی برای خدمتگزاری پیدا می‌کنند از قدرت و خدمتگزاری خود استفاده نعمت می‌کنند.

وی افزود: حاکمان صالح باید به دنبال ارتقاء فرهنگی، دینی و گشایش در کار مردم باشند، افراد صالح نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را ترویج و افراد ناصالح از قدرت مسئولیت خود استفاده و ایجاد فساد می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: ما باید دین و دنیای مردم را در کنار یکدیگر نگاه کنیم، یکی از اشکالاتی که از قبل وجود داشته و تاکنون ادامه دارد این است که گاهی فقط به تخصص فردی که می‌خواهیم او را مسئول کاری قرار دهیم نگاه می‌کنیم البته گاهی انتخاب ما نیز در تخصص آن فرد انتخاب کاملی نیست.

وی بیان کرد: وضعیت نماز در نمازخانه‌های ادارات مطلوب نیست و انتظار داریم یک تحولی در این زمینه به وجود آید در این راستا باید به برنامه‌های آموزشی، پخش اذان در ادارات و توانمندسازی ائمه جماعت توجه شود همچنین یک برنامه‌ریزی صورت بگیرد که یک درصد بودجه ادارات به همه امور نماز و فعالیت‌های فرهنگی و دینی متوجه شود.

شاهرخی عنوان کرد: اگر بتوانیم در خیابان اصلی شهر یک سیستم داشته باشیم که در آن اذان پخش شود این کار در فرهنگ عمومی تاثیرگذار است، برای رفت و آمد نماز گزاران در نماز جمعه مشکل داریم که باید برای پرداخت هزینه آن‌ها یک قاعده ثابت را در نظر گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از