حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/07/24 شمسی | 2024/10/15 میلادی
ولایت‌مداری حضرت معصومه (س) الگوی بشریت است
کارشناس مسائل مذهبی:

ولایت‌مداری حضرت معصومه (س) الگوی بشریت است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: ولایت‌مداری حضرت معصومه (س) الگوی بشریت است تا انسان به سعادت برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: همه ائمه‌اطهار (ع) در طول حیات خود خدماتی را در مسیر دین انجام دادند که هر کدام برای همه بشریت درس‌هایی را به همراه دارد و عمل کردن به سیره و روش آن‌ها می‌تواند انسان را به سعادت برساند.

وی افزود: حضرت معصومه (س) یکی از برکاتی است که در کشور ما وجود دارد که به برکت وجود ایشان امروز می‌بینیم شهر مقدس قم به واسطه ایجاد حوزه‌های علمیه، به مرکز نشر معارف دینی در جهان تبدیل شده است و شاگردان زیادی در این حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند که در تبلیغ و ترویج دین نقش مهمی دارند.

کارشناس مسائل مذهبی دفاع از ولایت را یکی از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه (س) برشمرد و گفت: همه ائمه‌اطهار (ع) ولایت‌مداری را به معنی واقعی کلمه نشان دادند تا الگویی برای همه انسان‌ها در همه دوران‌ها باشند که این بانوی بزرگوار نیز مانند جدش در مسیر دفاع از ولایت برخاست و نقش خود را به خوبی در این مسیر ایفا نمود.

مرادی عنوان کرد: بصیرت حضرت معصومه (س) در مسیر دین تا جایی است که نه فقط بانوان، بلکه همه انسان‌ها می‌توانند با تاسی از ایشان در مسیر حق و ولایت‌مداری موفق باشند.

وی یادآور شد: حضرت معصومه (س) پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت بود که توانست نقش خود را به درستی ایفا کند که در علم نیز بسیار ممتاز و برجسته بود و در کنار برادر بزرگوارش امام رضا (ع) و همچنین پدرش توانست علوم زیادی را فراگیرد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این بانوی بزرگ کرامت است، از همین رو به کریم اهل‌بیت (ع) شهرت گرفته است که گرفتاران و حاجتمندان زیادی با حضور در حرم مطهر ایشان دست خالی برنگشته و از کرامت حضرت معصومه (س) بهره‌مند می‌شوند.

مرادی خاطرنشان کرد: امروزه سیره و سبک زندگی حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای انسان‌ها به‌خصوص برای دختران جامعه است که بتوانند با قدم نهادن در مسیر حق، به سعادت و خوشبختی برسند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از