حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
رئیس امور آب پلدختر:

منطقه سیل‌خیز «دردیا» پلدختر ساماندهی شد

منطقه سیل‌خیز «دردیا» پلدختر ساماندهی شد

رئیس امور آب پلدختر گفت: عملیات ساماندهی مسیل طبیعی منطقه دردیا پلدختر انجام و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبر مهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با بیان اینکه طرح ساماندهی مسیل طبیعی منطقه دردیا یکی از مطالبات به حق مردم این منطقه بود اظهار داشت: اجرای این طرح از بروز خسارات ناشی از سیلاب به مناطق مسکونی جلوگیری و خسارات را کاهش می‌دهد‌.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور تکمیل شده و هفته دولت با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد افزود: عملیات اجرای ساماندهی مسیل طبیعی منطقه دردیا شامل اجرای ۱۰۳ متر دیوار سنگی و ملاتی با حجم پِی‌کنی و خاکبرداری حدود هزار و ۳۰۰ متر مکعب توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شد.

رئیس امور آب پلدختر با بیان اینکه برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان از اعتبارات مهندسی رودخانه هزینه شده است عنوان کرد: ساماندهی مسیل طبیعی منطقه دردیا در راستای ایجاد مسیر مطمئن برای عبور و مدیریت سیلاب و رسوب با دوره بازگشت مختلف انجام شد.

وی بیان کرد: عدم توجه به وضعیت ظرفیت عبور ایمن سیلاب مسیل طی سال‌های مختلف منجر به ایجاد بحران‌های زیادی در منطقه دردیا شده بود که اجرای طرح ساماندهی موجب افزایش ایمنی در برابر سیلاب می‌شود.

مهری گفت: با توجه به سیل‌خیز بودن منطقه و سوابق سیلاب‌های دوره‌های گذشته، ساماندهی این مسیل در محدوده این منطقه بسیار ضروری بود و اجرای این پروژه باعث جلوگیری از خسارات زیان‌بار و مخرب سیلاب به مناطق مسکونی می‌شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از