حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/10 شمسی | 2024/04/29 میلادی
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

پاکسازی اراضی لرستان در برابر بیماری زنگ زرد

پاکسازی اراضی لرستان در برابر بیماری زنگ زرد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری زنگ زرد پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، کامران پیرزادی در حاشیه بازدید از مزارع تحت کشت خرم‌آباد اظهار داشت: عوامل اجرایی با در نظر گرفتن اینکه براساس آمار سازمان جهانی فائو، عوامل خسارت‌زا می‌توانند ۴۰ درصد به محصولات تولیدی آسیب بزنند، در ۶۹ شبکه‌ مراقبت و با ۴۱۸ نفر کار پایش مزارع استان را انجام می‌دهند.

وی افزود: کار تشخیص به موقع بیماری‌ها، آفات، علف‌های هرز و همچنین اعلام زمان صحیح مبارزه با آن‌ها، توسعه سمپاشی و معرفی نوع سمومی که باید در زمان مشخص استفاده شود را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تاکنون کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۱۴۵ هزار هکتار گندم و ۶۰ هزار هکتار انجام شده است و ۱۸ هزار هکتار زمین از نظر آفت سن و هزار و ۴۵۰ هکتار از حیث زنگ زرد، پاکسازی شده‌اند.

وی بیان کرد: بیماری قارچی زنگ زرد یک بیماری سرما دوست است که در اثر رطوبت و دمای پائین، مزارع گندم را مورد حمله قرار می‌دهد و نیاز است به محض مشاهده علائم برای جلوگیری از اپیدمی بیماری از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات استفاده شود.

پیرزادی گفت: بنابر توصیه‌های صورت گرفته به کشاورزان تاکنون هیچ خسارتی از بیماری زنگ زرد نداشتیم چرا که با دیدن اولین بوته قارچی آن را گزارش می‌دهند تا سریعا‌ً سمپاشی صورت بگیرد.

وی یادآورشد: در مزرعه تحقیقاتی سراب نیلوفر از طرف مرکز تحقیقات ارقام جدید کاشته می‌شود تا آن‌ها را از لحاظ عملکرد و مقاومت نسبت به بیماری‌ها بررسی و با توجه به پایداری جهت کاشت در سطح مزارع استان به کشاورزان توصیه شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از