حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/20 شمسی | 2024/05/09 میلادی
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها:

دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام نوروز رعایت شود

دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام نوروز رعایت شود

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در مسافرت و ایام نوروز را به مردم توصیه می‌کنیم.

الهام نوری‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: براساس نمونه‌گیری‌های انجام شده در سال گذشته از ۲هزار و ۵۶۵ نمونه‌گیری آنفلوآنزا، ۲۷۵نفر به آنفلوآنزا نوع A و ۱۳۷نفر به آنفلوآنزا نوع B مبتلا شدند، همچنین از ۵ هزار و ۸۸۸نمونه‌گیری کرونا، ابتلای هزار و ۴۱ نفر مثبت اعلام شده است.

وی افزود: برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن دست‌ها به ویژه در مسافرت، ماسک‌زدن در مکان‌های شلوغ، تهویه مناسب در مهمانی‌های بزرگ و پرهیز از دست دادن و روبوسی در دید و بازدیدهای نوروزی را به مردم توصیه می‌کنیم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: آنفلوآنزا، کرونا و سرماخوردگی از راه تنفس منتقل می‌شوند، سطوح آلوده به قطرات تنفسی بیمار درصورت عدم ضدعفونی، بیماری را منتقل می‌کند بنابراین مردم باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از