حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی

پناهگاهی برای هنرمندان

پناهگاهی برای هنرمندان

در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای حقیقت هنر «عطیه‌ای الهی» بوده و از جایگاه رفیعی برخوردار است، ایشان از اوایل انقلاب تاکنون پناهگاهی برای هنرمندان هستند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نگاه رهبر انقلاب به هر و فرهنگ نگاهی متعالی است، رهبری در حوزه فرهنگ و هنر صاحب‌نظر هستند و در دیدارهایی که با هنرمندان، شاعران، اهالی قلم و… داشته‌اند، همواره این تسلط و اشرافشان ستودنی بوده است.
اساساً در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای حقیقت هنر «عطیه‌ای الهی» بوده و از جایگاه رفیعی برخوردار است: «هنر گوهر بسیار گران‌بهایی است که ارزش و گران‌بهایی آن فقط بدین‌جهت نیست که دل‌ها و چشم‌هایی را به خود جذب می‌کند - خیلی از چیزهایی که هنری نیست، ممکن است چشم‌ها و دل‌هایی را به خود جذب کند - نه این‌یک موهبت و عطیه الهی است. حقیقتِ هنر - هر نوع هنری - یک عطیه الهی است.» ۱۳۸۰/۵/۱
علاوه بر تسلط و اشراف رهبری به حوزه فرهنگ و هنر، ایشان همیشه حامی هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر بوده‌اند، این حمایت از همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نمود داشته است.
علی لاریجانی در مستند غیررسمی ۶ به این حمایت‌ها اشاره‌کرده و می‌گوید: از ابتدای انقلاب تا امروز در حوزه هنرمندان، اصحاب کتاب و نویسندگان حوادث مختلفی رخ داد، اوایل انقلاب گاهی این افراد دستگیر می‌شدند، در آن زمان واقعاً ایشان پناهگاه اهالی فرهنگ و هنر بود.
انتهای خبر/
منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از