حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان:

کارگروه مهار تورم در لرستان تشکیل شود

کارگروه مهار تورم در لرستان تشکیل شود

استاندار لرستان گفت: کارگروه ویژه‌ای به منظور مهار تورم، افزایش تولیدات داخلی و کنترل بازار در استان لرستان تشکیل شود.

به گزارش فرهاد زیویار ظهر امروز در سومین جلسه کمیته شعار سال اظهارداشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شد که به منظور تحقق این شعار، کمیته ویژه مهار تورم در استان تشکیل شده است.

وی به اجرای برنامه‌های تحولی و ریل‌گذاری مناسب جهت تحقق رشد تولید در استان لرستان اشاره کرد و افزود: دولت سال گذشته در استان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد، آورده بخش خصوصی نیز بیش از دو برابر این مبلغ است که تاثیرات این سرمایه‌گذاری‌ها سال‌های آتی ملموس می‌شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: لرستان همواره جزء استان‌هایی بوده که نرخ تورم در آن بالا بوده است بنابراین تقویت تولید یکی از اموری است که می‌تواند به مهار تورم کمک کند.

وی بیان کرد: عوامل متعددی در تورم و مقام‌دار بودن استان در تورم نقش دارند که حمل و نقل، نبود شغل پایدار، قاچاق کالا به استان‌های مرزی و مسکن از جمله این عوامل است و ضرورت دارد این مسائل در جلسات تخصصی کارگروه‌ها بررسی شود.

زیویار با تاکید بر اینکه رفع تورم لرستان باید دغدغه مسئولان باشد گفت: از ۵۳ قلم کالای اساسی، قیمت ۴۶ قلم کالا در لرستان پایین‌تر از میانگین کشوری است و چند قلم کالا از جمله برنج ایرانی درجه یک، شیر پاستوریزه، موز، روغن، انار و شیر خشک در استان از میانگین کشوری بالاتر است اما در یک سال گذشته نرخ تورم استان از رتبه یک به رتبه سوم رسیده است.

وی به تاثیر حمل و نقل در تورم اشاره کرد و اظهارداشت: از آنجا که لرستان تولیدکننده بسیاری از این کالاها نیست تا زمانی که این اقلام به استان وارد می‌شود در نرخ آن تاثیر می‌گذارد و سبب افزایش نرخ تورم می‌شود.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به گرانی مسکن در لرستان اشاره کرد و افزود:  با توجه به توپوگرافی خاص استان، مسکن لرستان از گران‌ترین استان‌های کشور است و این موضوع، مقام تورم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: بسته‌های پیشنهادی خوبی در لرستان وجود دارد که می‌تواند شغل و سرانه درآمد را تحت تاثیر قرار دهد.

زیویار تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای به ریاست معاون اقتصادی و با حضور جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و دیگر متولیان ذی‌ربط جهت مهار تورم، افزایش تولیدات داخلی و کنترل بازار در استان لرستان فعال شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از