حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

کمربندی دورود همچنان در پیچ و خم مشکلات

کمربندی دورود همچنان در پیچ و خم مشکلات

پروژه کمربندی دورود پس از گذشت ۹ سال هنوز به سرانجام نرسیده و اکنون ادامه روند اجرای آن در گیر و دار مشکلات اداری است.

به گزارش سفیرافلاک، «کمربندی دورود» یکی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی لرستان و شهرستان دورود است که عملیات اجرایی آن اواخر سال ۹۳ در قالب ۱۲ کیلومتر آغاز شد اما علی‌رغم گذشت ۹ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و مردم همچنان چشم انتظاراند تا این پروژه هرچه سریع‌تر به سرانجامی برسد.

از آنجا که «دورود» یکی از پرترددترین شهرهای لرستان است، نبود کمربندی یا کنارگذر مشکلات عدیده‌ای برای مردم به‌وجود آورده است به طوری که روزانه وسایل نقلیه سنگین زیادی از داخل این شهر عبور می‌کند و همواره تصادفات دلخراشی در این شهر رخ می‌دهد.

افزایش ترافیک، آلودگی‌های صوتی و محیطی، وقوع حوادث دلخراش، خسارت به زیرساخت‌‎های شهری از جمله مشکلاتی است که در نبود کمربندی برای مردم این شهر حاصل شده و ایجاد آن به یکی از مطالبات جدی مردم تبدیل شده است.

 

پروژه کمربندی دورود در پیچ و خم مشکلات

عملیات اجرایی پروژه کمربندی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور آغاز شد و بنا بود ظرف مدت سه سال به بهره‌برداری برسد اما این وعده هنوز محقق نشده و این پروژه ۱۲ کیلومتری همچنان در پیچ و خم مشکلات است.

پیش از این نبود اعتبار، وجود معارضان محلی، عدم توانایی پیمانکار و نبود مدیریت قوی را علل تاخیر در اجرای پروژه می‌دانستند اما اکنون که بخش زیادی از این مشکلات مرتفع شده، اجرای ادامه پروژه لنگ تشریفات اداری است و مشخص نیست که چه زمانی به مقصد نزدیک می‌شود.

حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، در رابطه با آخرین وضعیت پروژه کمربندی دورود اظهارداشت: پروژه کمربندی دورود در حال اجراست و آسفالت آن در دست انجام است، پول معارضان نیز تا حد زیادی گرفته شده است.

وی افزود: ساخت پل روی رودخانه تیره نیز به پایان رسیده، اما مشکل این پروژه تشریفات اداری برای پرداخت پول مالکان است، همچنین برای انتقال دکل‌ها سرعت کار خیلی کم است یعنی سیستم اداری متولی این کار، سرعت لازم را ندارد.

 

لزوم رفع مشکلات اداری پروژه کمربندی

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر تاخیری در روند اجرای پروژه کمربندی است نه مربوط به پیمانکار و نه تامین اعتبار است بلکه مربوط به سیستم اداری و دیوان‌سالاری ماست.

وی بیان کرد: نزدیک به دو ماه است که پول معارضان برای تملک زمین‌ها تامین شده است اما سیستم اداری ما هنوز نتوانسته کار اداری آن را انجام و پول را به مالکان پرداخت کند.

گودرزی به لزوم پیگیری مجموعه عمرانی و نماینده شرکت زیرساخت در استان برای تسریع روند اجرای پروژه کمربندی دورود تاکید کرد و گفت: سیستم اداری ما عامل زمین‌گیر شدن و تاخیر در کارهاست.

وی تصریح کرد: این پروژه به گفته پیمانکار بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تسریع کارهای اداری، طی ماه‌های آینده یک خط رفت و برگشت آن به بهره‌برداری می‌رسد.

از آنجا که دورود یکی از شهرهای ترانزیتی محسوب می‌شود و روزانه وسایل نقلیه سنگین زیادی از آن تردد می‌کند، می‌طلبد مشکلات اداری این پروژه حیاتی هرچه سریع‌تر برطرف شود تا زیربار ترافیک برود. 

 

کمربندی دورود همچنان در پیچ و خم مشکلات
کمربندی دورود همچنان در پیچ و خم مشکلات
کمربندی دورود همچنان در پیچ و خم مشکلات

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از