حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان:

کمیته رصدمدیران برای جلوگیری از تخلفات‌انتخاباتی تشکیل شد

کمیته رصدمدیران برای جلوگیری از تخلفات‌انتخاباتی تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: کمیته رصد مدیران برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و در صورتی که مدیری از کاندیدای خاص حمایت کند، طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

علی حسنوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهارداشت: براساس تصمیم‌گیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دادستانی کل کشور، ستادی در مرکز استان تشکیل شده و مصوباتی در این ستاد پیگیری می‌گردد.

وی افزود: ذیل این ستاد، کمیته‌هایی نیز تشکیل شده که برای هر کدام وظایفی خاص تعریف شده و امور انتخابات را رصد و بررسی می‌نمایند که یکی از این کمیته‌ها، رصد مدیران است چرا که مدیران حق جانب‌داری، حمایت و تبلیغ از داوطلب و کاندیدای خاصی را در انتخابات ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان تصریح کرد: اگر تخلفی از سوی مدیران رخ دهد، حتماً تذکر لازم داده می‌شود و اگر محرز شود که این تخلف جرم بوده، پرونده قضایی برای مدیر متخلف تشکیل می‌شود.

حسنوند بیان کرد: در همه شهرستان‌ها نیز مصوبات این ستاد پیگیری می‌شود و اقداماتی که تعریف شده باید اجرا گردد و هرگونه تخلف مدیران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در همه شهرستان‌ها نیز شعب رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با فرد متخلف برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با تاکید بر این که همه باید برای انتخابات پرشور و سالم تلاش کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چهار راهبرد را مد نظر قرار دادند که همه ما موظف هستیم طبق همین چهار راهبرد حرکت کنیم تا انتخابات با حضور حداکثری برگزار شود.

حسنوند خاطرنشان کرد: مدیران باید در جهت افزایش مشارکت مردمی تلاش داشته باشند ولی حق جانبداری و تبلیغ از یک کاندیدای خاص را ندارند و در صورتی که این کار را انجام دهند طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از