حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان مطرح کرد:

کنترل قیمت اجناس با افزایش ذخیره اقلام اساسی

کنترل قیمت اجناس با افزایش ذخیره اقلام اساسی

استاندار لرستان گفت: قیمت اجناس با افزایش میزان ذخیره اقلام غذایی اساسی مردم برای بازارهای ویژه پیش‌رو از قبیل شب یلدا، ماه رمضان و نوروز بهتر کنترل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، فرهاد زیویار امروز در جلسه ستاد تنظیم قیمت بازار استان لرستان، اظهارداشت: قیمت اجناس با افزایش میزان ذخیره اقلام غذایی اساسی مردم برای بازارهای ویژه پیش‌رو از قبیل شب یلدا، ماه رمضان و نوروز بهتر کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تبادل ارتباطات بین کارگروه مهار تورم لرستان و ستاد تنظیم بازار افزود: تبادل اطلاعات بین این دو ستاد برای نظارت در بازار و ایجاد تعادل در قیمت کالاهای اساسی ضرورت دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه روزانه ۱۷۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود افزود: بیش از ۴۰ تن از تولید مرغ بیش‌تر از نیاز استان بوده و به خارج از لرستان صادر می‌شود. همچنین برای تأمین تخم مرغ مورد نیاز استان نیز ۳۰ درصد واردات داریم و با ایجاد دو واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار که به زودی انجام می‌گیرد، استان در این مورد نیز خودکفا می‌شود.

وی با بیان اینکه اقلام غذایی اساسی در استان لرستان نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش می‌یابد عنوان کرد: دولت سیزدهم در تأمین اقلام غذایی اساسی استان اقدامات چشمگیری داشته است به طوری که پیش از دولت میزان تولید این اقلام در استان در برخی از آنها تا ۵۰ درصد پایین‌تر از تولید فعلی بوده است.

زیویار گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالاها در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم‌آباد برقرار است و شهروندان می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را از این نمایشگاه تامین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد به آمار منتشر شده در رابطه با جایگاه استان در جدول تورم و فلاکت لرستان تصریح کرد: آمارهای منعکس شده باید با دقت بازنگری و رصد مجدد شود چون طی دو سال اخیر در تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اقدامات موثری انجام شده است. همچنین از اصحاب رسانه درخواست داریم تا نسبت به انعکاس تأثیرگذار اقدامات انجام شده حوزه اقتصادی استان به ویژه در مهار تورم، تولید و تنظیم قیمت‌های بازار به منظور امیدآفرینی در بین عموم همکاری کنند.

در این جلسه راه‌اندازی بازارچه‌های تنظیم بازار در تمامی شهرستان‌های استان لرستان، تشدید بازرسی از قیمت‌ها در بازار، افزایش میزان کشتار در کشتارگاه‌ها، نظارت بر توزیع گوشت و مرغ منجمد با نرخ تنظیمی و تجهیز وسایل نقلیه حامل مرغ به سیستم جی. پی. اس مصوب شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از