حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

کنگره ملی شهدا، برگ زرینی در تاریخ لرستان

کنگره ملی شهدا، برگ زرینی در تاریخ لرستان

لرستان ۶۵۵۵ شهید، بیش از ۱۸۰ جاویدالاثر، ۹۰۰ آزاده و ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز دارد که هر یک از این عزیزان در دوران دفاع مقدس، حماسه‌ها خلق کرده‌اند.

به گزارش سفیرافلاک، مردم دیار لرستان از گذشته تاکنون همیشه در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها پیش‌قدم بوده و غیرت و شجاعت از مهم‌ترین ویژگی مردمان این سرزمین شهیدپرور است که ۶۵۵۵ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است.

مردان بزرگی از این خطه برای مقابله با دشمن در دوران دفاع مقدس قیام کردند که هر کدام نامشان تاهمیشه تاریخ در اذهان باقی می‌ماند و این ستارگان آسمانی، چراغ راه هدایت برای ما هستند تا بدانیم که در مسیر شهدا حرکت کنیم تا بر بلندای قله اقتدار بایستیم.

لرستان ۶۵۵۵ شهید، بیش از ۱۸۰ جاویدالاثر، ۹۰۰ آزاده و ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز دارد که هر یک از این عزیزان در دوران دفاع مقدس، حماسه‌ها خلق کرده‌اند، نمونه آنها شهید محمد بروجردی است که به مسیح کردستان لقب گرفت یا شهید چاغروند که تاریخ هیچگاه این رشادت‌ها را فراموش نمی‌کند.

بانوان این دیار هم در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی ایفا کردند و ۴۷۹ نفر از بانوان این دیار به درجه رفیع شهادت رسیدند، بانوانی که در سنگرهای مختلف تربیت فرزند و خانواده نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در دفاع مقدس هم مجاهدانه در سنگرهای پشتیبانی حضور داشتند.

استان شهیدپرور لرستان نه فقط در دوران دفاع مقدس بلکه پس از پیروزی ایران در نبرد هشت سال جنگ تحمیلی، همیشه در خط مقدم دفاع از ولایت و انقلاب حضور داشته به طوری که شهدایی مانند شهید رستمی، شهید شمسه، شهید یاراحمدی و شهید عبدیان به عنوان مدافع حرم جان خود را تقدیم کردند و در اغتشاشات سال گذشته نیز جوانان با غیرتی مانند شهید عجمیان از همین دیار برای دفاع از امنیت به شهادت رسیدند.

چند سالی است که استان لرستان خود را برای برگزاری کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید آماده می‌کند و در این ایام اقدامات قابل توجهی از جمله برگزاری یک‌هزار و ۸۰۰ یادواره انجام شده است، از فضاسازی شهری گرفته تا چاپ کتاب و تولید فیلم و مستند از خانواده‌های شهدا که هر کدام گنجینه‌ای بسیار ارزشمند هستند.

 

چاپ ۴۰ عنوان کتاب  ویژه کنگره ملی شهدا

بیش از ۴۰ عنوان کتاب برای کنگره ملی شهدای استان چاپ شده که این کتاب‌ها در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف بوده است، این روزها حال و هوای استان معطر به عطر شهدایی است که برای عزت و اقتدار کشور جان خود را تقدیم کردند.

در هفته‌های گذشته اجلاسیه شهدای روحانی، شهدای عشایر، شهیده‌های زن، شهدای جاویدالاثر و شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان برگزار شده است که حضور پرشور مردم لرستان در این اجلاسیه‌ها بسیار چشمگیر بود.

هفته گذشته جمعی از دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای لرستان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که این خود افتخاری بزرگ است و امروز کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید استان برگزار شد، این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با انتقال رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان برگزار شده است.

امروز کنگره ملی شهدا نیز میزبان دو شهید گمنام بود تا فضای این کنگره بیشتر حالی و هوای شهدایی و کربلایی داشته باشد، شهدایی که مهمانان ویژه این مراسم هستند تا همچنان نشان دادند که راه ایثار و شهادت ادامه دارد و سعادتمندی و سربلندی در گرو دفاع از ولایت است.

کنگره ملی شهدای لرستان، برگ زرینی در تاریخ این خطه شهیدپرور است که روزی تاریخی و بزرگ برای مردم محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از