حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

یادگارهای شهید رئیسی در نهضت مدرسه‌سازی لرستان

یادگارهای شهید رئیسی در نهضت مدرسه‌سازی لرستان

دولت مردمی شهید رئیسی در راستای عدالت آموزشی و نهضت مدرسه‌سازی تلاش‌های زیادی انجام داد که ساخت ۶۹۰ کلاس درس در استان لرستان که بیشتر در مناطق محروم و روستاها احداث شده، گواه این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شهید آیت‌الله رئیسی در همه حوزه‌ها با نیتی خالص و با هدف رضایت خدا و خدمت به مردم در طول این سال‌ها تلاش‌هایی را انجام داد، خدماتی که هیچگاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

 

شهید رئیسی در سفرهای استانی سعی می‌کرد تا در بین مردم مناطق محروم هم حاضر شود و با شنیدن درد و دل آن‌ها بتواند گره از مشکلات مردم باز کند، رفع مشکلات در حوزه آموزش و پرورش و مدرسه سازی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اشتغال کارگران، جهاد آبرسانی و همچنین در حوزه سیاست توانست اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

 

عزم جدی دولت سیزدهم در راستای خدمت به مردم بی‌نظیر بود و مردم از نزدیک شاهد خدمت رسانی دولت مردمی بودند به طوری که در زمان انتشار خبر سقوط بالگرد رئیس‌جمهور دیدیم که همه ملت ایران دست به دعا شدند و بعد از شهادت ایشان نیز در برگزاری مراسم شهادت و تشییع شهید خدمت نشان دادند که شهید رئیسی با روحیه جهادی در این سال‌ها به مردم خدمت کرد.

 

شهید رئیسی همیشه توجه به امر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش را مهم می‌دانست و در راستای ایجاد عدالت آموزشی در این مدت توانست گام‌های بلندی را در حوزه‌های مرتبط با این بخش بردارد که نتیجه این همه تلاش در حوزه تعلیم و تربیت، پرورش دانش‌آموزانی است که می‌توانند در آینده کشور نقش مهمی داشته باشند.

 

به برکت دولت سیزدهم شاهد تسریع در روند مدرسه سازی بودیم و مدارسی برای آموزش دانش‌آموزان در مناطق محروم و دورافتاده احداث شد، مدارسی که در دورافتاده‌ترین روستاها با همت این دولت احداث گردید و امروز دانش‌آموزانی با تحقق رویای مدرسه، در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

 

در دولت مردمی شهید رئیسی روزانه ۸ مدرسه با مشارکت خیرین و دولت ساخته شده که این نشان از اراده قوی دولت برای نهضت مدرسه سازی داشت و در مجموع در طول سه سال دولت شهید رئیسی بیش از ۷ هزار مدرسه ساخته و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

 

اما لرستان یکی از استان‌های محرومی است که در برخی از مناطق محروم و دور افتاده، دانش‌آموزان، داشتن یک مدرسه را آرزو می‌دانند و این دانش‌آموزان در مدارس کانکسی مشغول به تحصیل هستند که توجه ویژه دولت سیزدهم به امر عدالت آموزشی و قراردادن فضای آموزشی برای همه دانش‌آموزان توانست بخشی از رویاهای این دانش‌آموزان را محقق کند به طوری که قرار است ۱۶۸ مدرسه در استان لرستان جایگزین مدارس سنگی و کانکسی شود که تاکنون بیش از ۵۵ مدرسه احداث شده است.

یادگارهای شهید رئیسی در نهضت مدرسه‌سازی لرستان

 

ساخت ۶۹۰ کلاس درس در دولت شهید آیت‌الله رئیسی

یونس بهاروند سرپرست آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: شهید رئیسی با تلاش‌های بی‌وقفه و با روحیه جهادی نشان داد که برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف باید مجاهدانه تلاش کرد تا به ثمر برسد.

 

وی افزود: دولت مردمی شهید رئیسی در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلفی فعالیت داشت و در همه این عرصه ها موفق و سربلند ییرون آمد و توانست کارنامه درخشانی از خدمت به مردم داشته باشد و این خدمت رسانی تا جایی بود که در مسیر خدمت هم به شهادت رسید از همین رو الگویی برای همه مسئولان است.

 

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم ۲۱۵ پروژه مدرسه سازی در استان ساخته و تحویل داده شد که این تعداد پروژه در قالب ۶۹۰ کلاس درس بوده است.

 

بهاروند بیان کرد: تعداد پروژه‌های مدرسه سازی در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت قبل روند افزایش داشته که ۶۸ درصد مدارس ساخته شده در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده ساخته شده تا دانش‌آموزان این مناطق هم بتوانند در کلاس‌های درس، تحصیل نمایند.

 

وی یادآورشد: برخی از پروژه‌های مدرسه سازی به صورت خیرساز و برخی هم مشارکتی بوده که خوشبختانه مشارکت خیرین بسیار زیاد بوده و با حمایت دولت سیزدهم توانستیم گام‌های بلندی برای احداث مدارس در مناطق محروم برداریم.

 

سرپرست آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز پروژه‌های مدرسه سازی در دست احداث است که تلاش داریم تا با تلاش و پیگیری بیشتر این پروژه‌ها به نتیجه برسد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

 

یادگارهای شهید رئیسی در نهضت مدرسه‌سازی لرستان

 

۱۴۲ پروژه مدرسه‌‌سازی در دست اجراست

محمدعلی رضوی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی مشارکت بسیار خوبی دارند به طوری که در طول سه سال گذشته ۱۲۶ تفاهم‌نامه با خیرین منعقد شده که این قراردادها در راستای احداث مدرسه بوده است.

 

وی افزود: خیرینی که تاکنون در امر مدرسه سازی مشارکت کردند یک هزار و ۵۶ نفر بوده که از این تعداد ۱۷۴ نفر خانم و ۸۴۶ نفر آقا بودند و علاوه بر این نیز ۳۶ خیر هم حقوقی بوده که هر ساله شاهد کمک این خیرین در امر مدرسه سازی بودیم.

 

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه سازی لرستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰ پروژه مدرسه سازی، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۲ پروژه و در سال گذشته ۵۴ پروژه اجرا گردید و شاهد تحول در امر مدرسه سازی بودیم که در دولت سیزدهم شرایط برای حضور خیرین در این امر مهیا شده بود.

 

رضوی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۲ پروژه در دست احداث قرار دارد که برخی از پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالایی دارند که تا نیمه اول سال تحویل می‌شود و مابقی پروژه‌ها هم با عزم جدی در حال ساخت هستند البته برخی از پروژه‌ها خیرساز بوده که خیر به صورت کامل هزینه را پرداخت کرده و برخی از پروژه‌ها مشارکتی هستند که خیر سهم خود را پرداخت کرده و دولت هم با پرداخت سهم خود این پروژه‌ها را تکمیل و تحویل می‌دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از