حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان:

۱۰۰پرونده موقوفات در محاکم قضایی رسیدگی می‌شود

۱۰۰پرونده موقوفات در محاکم قضایی رسیدگی می‌شود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پرونده موقوفات در محاکم قضایی رسیدگی می‌شود که افراد حاضر نیستند به نیت واقف عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد عباس‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در سال جاری پنج وقف جدید در استان لرستان ثبت شده که شامل حسینیه و مسجد در روستاها بوده است و در مجموع تعداد موقوفات در استان بیش از ۳ هزار افزایش یافته است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد موقوفات در استان، مسجد و حسینیه است اما موقوفاتی هستند که منفعتی بوده و طبق نیت واقف است که هم‌اکنون ۴۰۰ موقوفه منفعتی مانند مسکن، زمین کشاورزی و مغازه و سایر مواردی اینگونه وجود دارد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: نیمی از نیت واقفین برای برگزاری مراسم عزاداری و محرم است ولی وقف‌هایی وجود دارد که برخی از افراد حاضر نیستند به نیت واقف و قانون تمکین کنند که در این راستا تشکیل پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

عباس‌زاده بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ پرونده موقوفات که با چنین مشکلی مواجه هستند در محاکم قضایی در دست بررسی است و پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد تا این موقوفات طبق نیت واقفین باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقف یکی از سنت‌های پسندیده و نیکویی است که بزرگان به آن تاکید بسیار زیادی دارند از همین رو لازم است که در جهت فرهنگ‌سازی این موضوع مهم اقدام نمود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از