حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان:

۱۰ خانه‌ هلال به تجهیزات امدادی مجهز شد

۱۰ خانه‌ هلال به تجهیزات امدادی مجهز شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ۱۰ خانه‌ هلال روستایی به تجهیزات امدادی مجهز شد تا در زمان‌های بحرانی از آنها استفاده شود.

 به گزارش سفیرافلاک، گسترش آموزش‌های امدادی در زمان بحران، یکی از اهداف خانه‌های هلال است که در بسیاری از روستاها ایجاد شده، توجه ویژه به آموزش‌های هلال‌احمر در کاهش خسارت‌های جانی و مالی در زمان وقوع سیل، زلزله و سایر حوادث بسیار اثرگذار است.

محمد قدمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: ایجاد خانه‌های هلال با هدف ارائه آموزش به همه افراد روستاهای مختلف بود تا در زمان بحرانی بتوانند از این آموزش‌ها در جهت کاهش خسارت‌های جانی و مالی استفاده نمایند.

وی افزود: در همین راستا در استان ۱۹۵ خانه هلال راه‌اندازی شده و روستاهایی که متقاضی باشند، خانه هلال در این مناطق با همکاری دهیاری راه‌اندازی می‌شود و افراد روستا توسط مربیان آموزش داده می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از تجهیز ۱۰ خانه هلال روستایی خبرداد و گفت: با توجه به فصل زمستان و بارندگی‌ها، ۱۰ خانه هلال در شهرستان‌ها به تجهیزات امدادی مجهز شدند که در هر شهرستان یک خانه هلال روستایی تجهیز شده تا در مواقع اضطراری بتواند از این تجهیزات استفاده نمایند.

قدمی بیان کرد: تجهیزاتی که در اختیار خانه‌های هلال قرار گرفته شامل چادر، پتو، موکت، نایلون‌، چادر و سایر اقلام مورد نیاز است که در مواقع ضروری از آنها استفاده شود و در اختیار خانوارهای روستایی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی به صورت مستمر در خانه‌های هلال برگزار می‌شود که این آموزش‌ها نقش مهمی در کاهش خسارت‌ها هنگام مواقع بحرانی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از