حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیرکل امور غلات وزارت جهاد کشاورزی:

۱۲ میلیون تُن گندم تضمینی خریداری شد

۱۲ میلیون تُن گندم تضمینی خریداری شد

مدیرکل امور غلات وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۱۲ میلیون تُن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» فرامک عزیزکریمی ظهر امروز در مراسم شکرگزاری برداشت گندم که در روستای حکیم‌آباد بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد، امسال در کل کشور ۱۵ میلیون تُن گندم تولید شد که از این میزان ۱۲ میلیون تُن از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت منابع آبی، افزود: باتوجه به خشکسالی و کمبود آب لازم است که منابع آبی را در همه حوزه‌ها به خصوص در بخش کشاورزی مدیریت کنیم که با دستورالعمل و برنامه‌هایی که در این بخش انجام شده، نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

مدیرکل امور غلات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که از سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت، طرح جهش تولید در دیمزارها بود که هم‌اکنون این طرح در سال سوم در سطح ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در حال انجام است.

عزیزکریمی با اشاره به تولید گندم در لرستان، بیان کرد: لرستان در حوزه تولید گندم جزء سه استان برتر در کشور بوده به‌طوری که ۲ تّن در هکتار گندم دیم تولید شده است که برای سال زراعی جدید نیز ۳۵ میلیارد تو‌مان اعتبار برای لرستان در نظر گرفته شده است.

مسلم مرادی فرماندار بروجرد نیز گفت: امسال در شهرستان بروجرد ۵۱ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است  که نشان‌دهنده افزایش محصول نسبت به سال‌های قبل است.

وی افزود: کشاورزان در این شهرستان موفق شدند بالغ‌بر ۱۰ تُن در هکتار گندم تولید کنند که این یک رکورد بی‌نظیر است.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه بروجرد قطب تولید سیب محسوب می‌شود، بیان کرد: هرساله بیش از ۴۰ هزار تُن انواع سیب گلاب و پائیزه در بروجرد تولید می‌شود که بخشی از تولیدات محصولات درجه سه‌اند که با افزایش تعداد صنایع تبدیلی می‌توان این محصولات را فرآوری و وارد بازار کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از