حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
۱۵۶ زندانی با کمک معتمدین آزاد شدند
دبیرکل موسسه بین‌المللی سفیران صلح کشور:

۱۵۶ زندانی با کمک معتمدین آزاد شدند

دبیرکل موسسه بین‌المللی سفیران صلح کشور گفت: ۱۵۶ زندانی طی یک سال گذشته با کمک معتمدین سراسر کشور از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» سید محمدامین نوربخش ظهر امروز در همایش معتمدین محله‌محور و صلح‌یاران غرب کشور که در سالن دکتر زرینکوب اداره ارشاد بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: این مجموعه با وجود ۳۵ هزار عضو فعالیت دارد که فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

وی افزود: یکی از اقدامات این مجموعه، آزادی زندانیان با استفاده از ظرفیت خیرین و معتمدین است که در یک سال گذشته ۱۵۶ زندانی آزاد شده است، همچنین با اقداماتی که انجام شده، ۴۸ پرونده قتل منجر به صلح و سازش شده است.

دبیرکل موسسه بین‌المللی سفیران صلح کشور تصریح کرد: باید تلاش کرد تا فرهنگ صلح و سازش بیشتر تقویت شود و با اقداماتی پیشگیرانه تلاش کرد تا از نزاع و درگیری جلوگیری شود، علاوه بر این نیز ضروری است تا رسم تیراندازی در مراسم عروسی که گاهی منجر می‌شود تا عروسی به عزا تبدیل شود و جان چند نفر گرفته شود، برچیده شود.

در ادامه مهدی مهدوی‌کیا فرمانده انتظامی بروجرد در این همایش اظهار داشت: کاهش جرائم از مهم‌ترین اهداف این همایش است که باید تلاش کرد تا نزاع و درگیری کاهش یابد و خوشبختانه با استفاده از ظرفیت معتمدین و خانه صلح، آمار قتل و درگیری در بروجرد کاهش یافته است.

وی افزود: صلح و سازش موضوعی است که در آموزه‌های دینی به آن بسیار تاکید شده است، لذا امروز همه باید به این مهم توجه داشته باشیم چرا که با این اقدام، آرامش و امنیت استمرار خواهد داشت.

فرمانده انتظامی بروجرد تصریح کرد: متاسفانه در برخی از مراسم عروسی شاهد تیراندازی بودیم که حوادث تلخی را رقم می‌زد که در همین راستا از ظرفیت ریش‌سفیدان و بزرگان استفاده شد و این رسم برچیده شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از